Vil du være med og bevilge midler?

Ønsker du å ha mulighet til å bestemme hvem som skal få offentlige midler? Er du interessert i å sitte i utvalg som bevilger midler? Da vil vi gjerne komme i kontakt med deg.

Hvert år er det mange utvalg som skal nedsettes for å bevilge midler gjennom ulike støtteordninger. Norsk Skuespillerforbund blir bedt om å oppnevne kandidater til verv i ulike stipendordninger, som Statens kunstnerstipend, ulike støtteordninger i Kulturrådet, Fond for lyd og bilde, Fond for utøvende kunstnere og mange flere.

Gir innsikt og nyttig erfaring

Å sitte i disse komiteene innebærer ofte mye arbeid med lesing av søknader og deltakelse i komitémøter, og man må på forhånd også sjekke habilitetsbestemmelsene for det aktuelle vervet, men det gir en innsikt som er veldig nyttig å ta med seg, i systemene som omgir oss og hvordan behandlingen av søknader foregår.

Det er dessuten en del av fagfellevurderingen, som er et helt vesentlig prinsipp for fordeling av offentlige midler. Ved å sitte på andre siden av bordet når midler skal bevilges, får man ny forståelse som er grei å ta med seg når man selv igjen skal i gang med søknadsskriving.

Er dette interessant for deg, og har du lyst til å være på liste over kandidater vi kan foreslå til ulike utvalg?

Send en e-post til marianne@skuespillerforbund.no og 4-5 linjer om din bakgrunn.

Å stå på denne listen er ikke forpliktende, og vi kontakter deg før vi foreslår navnet ditt til et fond eller utvalg.

Publisert: 08.07.2021
Tekst: Marianne Roland
Sist oppdatert: 08.07.2021
Foto: Norsk Skuespillerforbund

Andre saker

God sommer!

Administrasjonen i Norsk Skuespillerforbund går ut i ferie fra og med 5. juli.

Medlemsundersøkelse om smittevern

NSF ville finne ut om medlemmene føler seg trygge på jobb under pandemien og om smittevernet ivaretas på en hensiktsmessig måte. En spørreundersøkelse ble sendt ut og resultatene ble presentert på generalforsamlingen 9. mai. Svarene på undersøkelsen er på den ene siden veldig positive og entydige, men på den andre siden er de også nyanserte […]