Vi behøver flere i «Skolekorpset»!

Er du relativt nyutdannet og kunne tenke deg å være med og besøke utdanningsinstitusjoner for å snakke om overgangen fra student til yrkesaktiv skuespiller? Da vil vi gjerne komme i kontakt med deg.

Norsk Skuespillerforbund har lenge holdt tett kontakt med utdanningsstedene for skuespillere i Norge, og besøker alle skolene jevnlig. Det var der ideen om å danne «Skolekorpset» kom – fordi vi ønsket å ha med en yngre skuespiller som er relativt nyutdannet som kunne snakke om overgangen fra studentliv til yrkesliv. Hvordan er den overgangen? Hva er lurt å gjøre/ikke gjøre? Det er ofte også stor deltakelse og spørsmål fra studentene omkring dette.

Nå åpnes det opp igjen for fysiske skolebesøk, og vi vil gjerne rekruttere flere til «Skolekorpset». Dette blir en liten gjeng som er tettere knyttet til forbundet, som er med til utdanningsstedene, men som også er med på andre arrangement hvor vi behøver noen ekstra hender og hoder.

Vil du være med? Send en e-post til marianne@skuespillerforbund.no

Publisert: 28.10.2021
Tekst: Marianne Roland