Vi behøver flere i «Skolekorpset»!

Er du relativt nyutdannet og kunne tenke deg å være med og besøke utdanningsinstitusjoner for å snakke om overgangen fra student til yrkesaktiv skuespiller? Da vil vi gjerne komme i kontakt med deg.

Norsk Skuespillerforbund har lenge holdt tett kontakt med utdanningsstedene for skuespillere i Norge, og besøker alle skolene jevnlig. Det var der ideen om å danne «Skolekorpset» kom – fordi vi ønsket å ha med en yngre skuespiller som er relativt nyutdannet som kunne snakke om overgangen fra studentliv til yrkesliv. Hvordan er den overgangen? Hva er lurt å gjøre/ikke gjøre? Det er ofte også stor deltakelse og spørsmål fra studentene omkring dette.

Nå åpnes det opp igjen for fysiske skolebesøk, og vi vil gjerne rekruttere flere til «Skolekorpset». Dette blir en liten gjeng som er tettere knyttet til forbundet, som er med til utdanningsstedene, men som også er med på andre arrangement hvor vi behøver noen ekstra hender og hoder.

Vil du være med? Send en e-post til marianne@skuespillerforbund.no

Publisert: 24.09.2021
Tekst: Marianne Roland
Sist oppdatert: 24.09.2021
Foto: NSF

Andre saker

Streiken er over

Streiken i kultursektoren tok slutt i natt da partene kom til enighet hos Riksmekleren. Dette er en god nyhet, og Norsk Skuespillerforbund vil takke arbeidstakerorganisasjonene, arbeidsgiverforeningen Spekter og Riksmekleren for det store, konstruktive arbeidet de har nedlagt for å løse konflikten.

Statsbudsjettet 2022

Den avtroppende regjeringen la frem sitt siste forslag til statsbudsjett tirsdag 12. oktober. Her er Norsk Skuespillerforbunds oppsummering av budsjettforslaget.

Streik på teaterinstitusjonene

Norsk Skuespillerforbund (NSF) støtter bruken av streik som et lovlig kampmiddel i forhandlinger av tariffavtaler. Dette er et viktig prinsipp i norsk arbeidsliv og en viktig del av den norske modellen. Våre kollegaer i Creo, Fagforbundet og NTL er nå i en lovlig streik.