Verdensdagen for psykisk helse

I dag, 10 oktober, er det Verdensdagen for psykisk helse. Dette er en internasjonal FN-dag for å fremme bevissthet om psykisk helse over hele verden, som har blitt markert i over 30 år, i mer enn 150 land. Dette er Norges største befolkningskampanje om psykisk folkehelse som markeres over hele landet.
Årets tema er: Vi trenger å høre til. Lag plass!
En av fem i Norge opplever diskriminering på bakgrunn av sykdom, kjønn, alder, etnisk opprinnelse eller seksuell identitet.
Vi har alle et ansvar for å lage plass til flere.

Trenger du noen å prate med?
Norsk Skuespillerforbund har inngått et samarbeid med NION for å kunne tilby medlemmer et lavterskeltilbud for å styrke psykisk helse.
NION tilbyr hjelp til deg som trenger noen å prate med om psykiske vansker før det utvikler seg til en diagnose.
Alle tilknyttet oppstartsmiljøet NION har mastergrad i klinisk- og helsepsykologi.

Kropp og hode henger sammen. Norsk Skuespillerforbund har også en avtale med SATS, som gir dere 15 % rabatt på medlemskap.

Medlemsfordeler

Publisert: 10.10.2023
Tekst: NSF
Sist oppdatert: 16.10.2023
Foto: NSF

Andre saker

Bli med på årets 1. mai-markering!

Nå nærmer det seg 1. mai. Dette er en viktig kampdag hvor vi har muligheten til å vise hvor sterke vi er sammen, og det er en fin anledning til å møte gode kollegaer.

Veiledning for en god castingprosess

Gode råd for å sikre et godt samarbeid mellom skuespillere og castere, og bidra til ryddige og profesjonelle rekrutteringsprosesser i TV- og filmbransjen.

Signér oppropet; Slå ring om palestinske kunstnere

I samarbeid med Norske Dansekunstnere, kom Norsk Skuespillerforbund den 15.02.2024 med en uttalelse hvor vi solidarisk stilte oss bak kravet fra Palestinian Performing Arts Network og dets medlemsorganisasjoner, som krever umiddelbar løslatelse av urettmessig fengslede palestinske kunstnere.