Verdensdagen for psykisk helse

I dag, 10 oktober, er det Verdensdagen for psykisk helse. Dette er en internasjonal FN-dag for å fremme bevissthet om psykisk helse over hele verden, som har blitt markert i over 30 år, i mer enn 150 land. Dette er Norges største befolkningskampanje om psykisk folkehelse som markeres over hele landet.
Årets tema er: Vi trenger å høre til. Lag plass!
En av fem i Norge opplever diskriminering på bakgrunn av sykdom, kjønn, alder, etnisk opprinnelse eller seksuell identitet.
Vi har alle et ansvar for å lage plass til flere.

Trenger du noen å prate med?
Norsk Skuespillerforbund har inngått et samarbeid med NION for å kunne tilby medlemmer et lavterskeltilbud for å styrke psykisk helse.
NION tilbyr hjelp til deg som trenger noen å prate med om psykiske vansker før det utvikler seg til en diagnose.
Alle tilknyttet oppstartsmiljøet NION har mastergrad i klinisk- og helsepsykologi.

Kropp og hode henger sammen. Norsk Skuespillerforbund har også en avtale med SATS, som gir dere 15 % rabatt på medlemskap.

Medlemsfordeler

Publisert: 10.10.2023
Tekst: NSF
Sist oppdatert: 16.10.2023
Foto: NSF

Andre saker

Heddaprisen 2024

Søndag 16. juni ble Heddaprisene delt ut på Oslo Nye Teater. Vi gratulerer samtlige vinnere, og de nominerte.

Scenekunstkollektivet vant Frilansprisen

Scenekunstkollektivet er et ungt tverrfaglig initiativ. De skiller seg ut ved å være et fellesskapsprosjekt med det beundringsverdige tiltaket Teatergym. Juryen berømmer vinneren for deres raushet og faglige nysgjerrighet.