Veileder for covid-19-sikker gjennomføring av musikk- og sceneproduksjon

NSF har sammen med flere andre organisasjoner på musikk- og scenekunstfeltet utarbeidet en veileder for covid-19-sikker gjennomføring av musikk- og sceneproduksjon.

Norsk Skuespillerforbund har i samarbeid med Arbeidsgiverforeningen Spekter, Norsk teater- og orkesterforening (NTO), Norske Dansekunstnere, NTL – Norsk Tjenestemannslag, Fagforbundet Teater og Scene og Creo – forbundet for kunst og kultur, utarbeidet en veileder for covid-19-sikker gjennomføring av musikk- og sceneproduksjon.

Hensikten er å bidra til en sikker gjennomføring av musikk- og sceneproduksjoner når institusjonene nå forsiktig kan gjenåpne og gjenoppta driften.

Veilederen bygger på Helsedirektoratets, Folkehelseinstituttets og Arbeidstilsynets til enhver tid gjeldende anbefalinger og vil således være gjenstand for fortløpende oppdateringer.

Gå til smitteveileder for musikk- og sceneproduksjon

Publisert: 28.05.2020
Tekst: NSF
Sist oppdatert: 01.10.2020
Foto: Denise Jans/Unsplash

Andre saker

Veiledning for en god castingprosess

Gode råd for å sikre et godt samarbeid mellom skuespillere og castere, og bidra til ryddige og profesjonelle rekrutteringsprosesser i TV- og filmbransjen.

Oslo Nye Teater er reddet!

Fagforbundet Teater og Scene, NTL, Creo og Norsk Skuespillerforbund har i lang tid jobbet hardt for å sikre Oslo Nye Teaters framtid. Etter mye politisk arbeid fra vår side ble det i dag klart at byrådet setter av 30 millioner kroner til Oslo Nye Teater i revidert budsjett.   – Vi er lettet over at medlemmene våre […]