Veileder for covid-19-sikker gjennomføring av musikk- og sceneproduksjon

NSF har sammen med flere andre organisasjoner på musikk- og scenekunstfeltet utarbeidet en veileder for covid-19-sikker gjennomføring av musikk- og sceneproduksjon.

Norsk Skuespillerforbund har i samarbeid med Arbeidsgiverforeningen Spekter, Norsk teater- og orkesterforening (NTO), Norske Dansekunstnere, NTL – Norsk Tjenestemannslag, Fagforbundet Teater og Scene og Creo – forbundet for kunst og kultur, utarbeidet en veileder for covid-19-sikker gjennomføring av musikk- og sceneproduksjon.

Hensikten er å bidra til en sikker gjennomføring av musikk- og sceneproduksjoner når institusjonene nå forsiktig kan gjenåpne og gjenoppta driften.

Veilederen bygger på Helsedirektoratets, Folkehelseinstituttets og Arbeidstilsynets til enhver tid gjeldende anbefalinger og vil således være gjenstand for fortløpende oppdateringer.

Gå til smitteveileder for musikk- og sceneproduksjon

Publisert: 28.05.2020
Tekst: NSF
Sist oppdatert: 01.10.2020
Foto: Denise Jans/Unsplash

Andre saker

Trenger du noen å prate med?

Norsk Skuespillerforbund har inngått et samarbeid med NION for å kunne tilby medlemmer et lavterskeltilbud for å styrke psykisk helse.

Skadebegrensning – ikke almisser

Sylvi Listhaug mener støtteordningene til kulturlivet i forbindelse med pandemien er urettferdige, men hvem har sagt at slik støtte skal fordeles etter et rettferdighetsprinsipp?