Tildeling av midler fra Fond for frilansere

Norsk Skuespillerforbunds Fond for frilansere gir støtte til forprosjekt og teaterproduksjoner av og med frilansmedlemmer i forbundet. Fondet har søknadsfrist 1. april og 1. september hvert år.

Norsk Skuespillerforbunds Fond for frilansere har som formål å yte økonomisk støtte til frie uavhengige teaterproduksjoner samt til forprosjekt utenfor institusjonsteatrene, hvor frilansmedlemmer av forbundet medvirker.

Til søknadsfristen 1. april kom det inn 53 søknader som komiteen fikk til vurdering.

Komiteen hadde tildelingsmøter 27. april, og 12 søknader fikk innvilget støtte.

Amalie Ibsen JensenDet uendelige huset12000
Stine Anette Figenschau HemmingsenIblant glemmer jeg at du er menneske25000
Anna LadegaardLeading lady8000
Vilde JohannessenHusk at du skal dø12000
Maud Monceyron JonassenDavid og Jonatan18000
Ingri Enger DamonFASADE»28000
Karoline Viktoria Sletteng GarvangSamestaten8000
Silje LindbergI will never be the same again8000
Karoline BentzenFrys12000
Maja SørbøSkipbrudden25000
Maria LingforsEr vi gamle nå?12000
Tani DibaseyJeg er glad i deg, pappa25000

Publisert: 04.05.2023
Tekst: NSF
Sist oppdatert: 04.05.2023
Foto:

Andre saker

SLÅ RING OM PALESTINSKE SCENEKUNSTNERE

Norsk Skuespillerforbund og Norske Dansekunstnere ønsker å uttrykke solidaritet med det palestinske folk og våre kollegaer og kunstneriske søsterorganisasjoner i Palestina, etter fire måneder med krig i Gaza og økende voldsbruk på Vestbredden. Vi er sterkt bekymret for at voldsbruken ikke har avtatt etter at den internasjonale domstolen i Haag innførte hastetiltak på Gazastripen. Som […]

Vi søker jurist

Norsk Skuespillerforbund representerer i dag profesjonelle skuespillere innen ulike områder som teater, film, tv, reklame, voice, dubbing mm. Vi ivaretar hovedsakelig medlemmenes kontraktsrettslige-, arbeidsrettslige- og opphavsrettslige interesser innen de ulike områdene. I tillegg behandler vi også de fleste andre juridiske spørsmål.

Ny ordning for reise- og studiestipend

Planlegger du å delta på arrangementer, kurs/seminarer, workshops og studieturer med faglig innhold? Da kan du søke Norsk Skuespillerforbunds reise- og studiestipend.

Mobiliser for ytringsfrihet

Nominer deg selv, eller noen andre, til et spennende program som ønsker å mobilisere unge mennesker til kampen for ytringsfrihet.

Alternativ kunstnermelding

Torsdag 18.01.2024 la en samlet gruppe kunstnerorganisasjoner frem en alternativ kunstnermelding. Denne kommer som et svar på stortingsmeldingen «Kunstnarkår» Meld. St. 22 (2022–2023), som ble utgitt høsten 2023.