The European Group of the International Federation of Actors

Norsk Skuespillerforbund var til stede da Euro-FIA var samlet i Tallin denne uka.

Samhold og solidaritet er viktige verdier for Norsk Skuespillerforbund. Nina Tveit, Anne Kokkinn og Eirin Aavik fra NSF var til stede i Tallin da Euro-FIA samlet fagforeningene i Europa til møte. Tre dager med samtaler, innlegg og diskusjoner hvor blant annet opphavsrett, konsekvenser av kunstig intelligens for skuespillernes arbeid og utfordringene rundt det å være frilans skuespiller ble diskutert.

Mange av de utfordringene bransjen står ovenfor er utfordringer som deles av våre europeiske naboer. Derfor er det godt å ha et forum hvor en kan møtes, diskutere og løfte problemstillingene. Ved å arbeide sammen med fagforeninger i andre land, har vi enda større mulighet til å sikre og bedre arbeidsvilkårene til våre medlemmer her hjemme.

Publisert: 07.06.2023
Tekst: Norsk Skuespillerforbund
Sist oppdatert: 07.06.2023
Foto: Elina Kuusikko

Andre saker

Veiledning for en god castingprosess

Gode råd for å sikre et godt samarbeid mellom skuespillere og castere, og bidra til ryddige og profesjonelle rekrutteringsprosesser i TV- og filmbransjen.

Heddaprisen 2023

Søndag 18. juni ble Heddaprisene delt ut på Oslo Nye Teater. Vi gratulerer samtlige vinnere, og de nominerte.

Det settes av midler til Oslo Nye Teater i revidert budsjett.

Fagforbundet Teater og Scene, NTL, Creo og Norsk Skuespillerforbund har i lang tid jobbet hardt for å sikre Oslo Nye Teaters framtid. Etter mye politisk arbeid fra vår side ble det i dag klart at byrådet setter av 30 millioner kroner til Oslo Nye Teater i revidert budsjett.   – Vi er lettet over at medlemmene våre […]