Stamsund Internasjonale Teaterfestival

Bli med på et tredagers seminar, fra Bodø til Stamsund Internasjonale Teaterfestival, med fokus på praktisk og teoretisk profesjonalitetsforståelse i den frie scenekunsten.

Hva betyr det å være profesjonell i scenekunstbransjen, hvem definerer det og hvilke fordeler gir det? Hvordan kan man bli en profesjonsekspert, hvordan utdanner vi profesjonalitet og hva kjennetegner en profesjonell produksjon i det frie feltet sammenlignet med institusjonene?

Seminaret vil bestå av en rekke korte sesjoner, intervjuer og samlingspunkter over en liten periode på tre dager, mellom 23. til 25. mai. Formatet gir deltagerfølget muligheten til å fordype seg i en rekke perspektiver og kontekstualisere innhold over tid, for å så vokse seg trygge i den tykkeste granskog av perspektiver, ordforråd og begrepsforståelser. Programmet vil også bli strømmet for de mindre eventyrlystne, men nysgjerrige.

Dette er et programinnhold som gir dybde fremfor overflate, oversikt fremfor dårlig sikt og i all sin ydmyke helhet, skal det berike scenekunstbransjen.

Bli med oss på en opplevelse som vil berike og utvide scenekunstbransjens forståelse av profesjonalitet, profesjonell og profesjon. Turguider er Skuespiller- og danseralliansen, Norske Dansekunstnere, Norsk Skuespillerforbund, Norsk Skuespillersenter og Danse- og Teatersentrum, i samarbeid med Stamsund Internasjonale Teaterfestival.

Foredragsholdere/ deltagere

Siren Leirvåg, Einar Øverenget, Siri Broch Johansen, Ingrid Cecilie Birgitte Hall, Anne Meek og Peder Horgen

Lenke for påmeldinghttps://no.surveymonkey.com/r/3652FMZ

Publisert: 17.04.2023
Tekst: Norsk Skuespillerforbund
Sist oppdatert: 17.04.2023
Foto:

Andre saker

SLÅ RING OM PALESTINSKE SCENEKUNSTNERE

Norsk Skuespillerforbund og Norske Dansekunstnere ønsker å uttrykke solidaritet med det palestinske folk og våre kollegaer og kunstneriske søsterorganisasjoner i Palestina, etter fire måneder med krig i Gaza og økende voldsbruk på Vestbredden. Vi er sterkt bekymret for at voldsbruken ikke har avtatt etter at den internasjonale domstolen i Haag innførte hastetiltak på Gazastripen. Som […]

Vi søker jurist

Norsk Skuespillerforbund representerer i dag profesjonelle skuespillere innen ulike områder som teater, film, tv, reklame, voice, dubbing mm. Vi ivaretar hovedsakelig medlemmenes kontraktsrettslige-, arbeidsrettslige- og opphavsrettslige interesser innen de ulike områdene. I tillegg behandler vi også de fleste andre juridiske spørsmål.

Ny ordning for reise- og studiestipend

Planlegger du å delta på arrangementer, kurs/seminarer, workshops og studieturer med faglig innhold? Da kan du søke Norsk Skuespillerforbunds reise- og studiestipend.

Mobiliser for ytringsfrihet

Nominer deg selv, eller noen andre, til et spennende program som ønsker å mobilisere unge mennesker til kampen for ytringsfrihet.

Alternativ kunstnermelding

Torsdag 18.01.2024 la en samlet gruppe kunstnerorganisasjoner frem en alternativ kunstnermelding. Denne kommer som et svar på stortingsmeldingen «Kunstnarkår» Meld. St. 22 (2022–2023), som ble utgitt høsten 2023.