I forbindelse med koronautbruddet er det laget nye rutiner for leie av prøvelokalene. Vi ber alle leietakere om å være nøye med å følge smittevernrutinene slik at vi unngår smittefare i våre lokaler.

Dersom du har symptomer på sykdom, også svært milde symptomer, ber vi deg om å holde deg hjemme og ikke oppsøke prøvelokalene. De hyppigst beskrevne symptomer på covid-19 er i starten halsvondt, forkjølelse og lett hoste, i tillegg til sykdomsfølelse, hodepine og muskelsmerter. Magesmerter kan også forekomme.

Ta kontakt med NSF v/Anna Dyrlie Johnsen dersom det blir nødvendig å avbestille reservasjonen eller avbryte underveis i leieperioden.

E-post: bestilling@skuespillerforbund.no eller
anna@skuespillerforbund.no / telefon: 21 02 71 90/90 24 72 23

Nøkler til lokalet:

• Nøkler hentes via nøkkeltjenesten Easypick på avtalt pick-up-point. Leietaker får nøkkelkode tilsendt fra NSF.
  • Når leieperiode er over leverer leietaker nøklene tilbake til Easypick pick-up-point. Det er ikke mulighet for å levere nøklene direkte til NSF eller til andre leietakere.

Redusert kontakthyppighet mellom personer:

• Hold minst én (1), helst to (2) meters avstand til hverandre.
  • Pga lokalets størrelse anbefaler vi at det ikke er mer enn 10 personer som tar i bruk prøvelokalet om gangen, men det er opp til leietaker selv å passe på at dere ikke er flere enn at gode smittevernrutiner kan overholdes.
  • Begrens fysiske møter og pauser der flere samles der det er mulig. Vi oppfordrer leietakere til å avholde pauser i selve prøvelokalet eller i bakgården. Foajeområdet ved Norsk Skuespillersenter er ikke tilgjengelig for bruk da dette området ikke er tilpasset nye smittevernrutiner.
  • Kjøkkenet tilhørende Prøvesalen/Norsk Skuespillersenter vil være stengt av og er ikke tilgjengelig for bruk ifm. leie av lokalet. Dette for å begrense potensiell smittespredning gjennom mat/drikke-servering. Dersom leietakere selv tar med kaffe og/eller annen mat og drikke utenfra skal det brukes engangskopper og -tallerkener som kastes i søppel etter bruk (og søppel tømmes av leietaker i container i bakgården).

God hygiene:

• Vask hender ofte med lunkent vann og flytende såpe i minst 20 sekunder, og tørk hendene med engangs papirhåndklær.
  • Hånddesinfeksjon er et alternativ hvis ikke håndvaskmuligheter er tilgjengelig, og skal alltid være tilgjengelig i alle prøvelokalene.
  • Bruk papirlommetørkle dersom du må hoste eller nyse, og vask deg deretter på hendene. Er det ikke papir tilgjengelig, bruker du albuekroken.
  • Unngå å røre ved ansiktet eller øynene.

Rengjøring:

• Vask over flater som toalettsete og kran på servanten etter bruk (med vann og såpe eller desinfeksjon).
  • Dørhåndtak, bordflater og andre gjenstander som ofte berøres bør vaskes hyppig av (med vann og såpe eller desinfeksjon).
  • Søppel tømmes daglig i container i bakgården.

september 2020