Skuespillerkatalogen.no drives av Norsk Skuespillerforbund og er Norges største database for casting av profesjonelle skuespillere. I katalogen får du tilgang til cv-er, filmklipp, stemmeprøver med mer fra over 1000 aktører, og du kan enkelt søke opp og komme i kontakt med de skuespillerne som har kvalitetene eller talentene du leter etter. Du kan også lyse ut skuespilleroppdrag og auditions gratis.

Under finner du informasjon om bruk av katalogen. Dersom du har tilbakemeldinger eller spørsmål, kontakt Norsk Skuespillerforbunds administrasjon på post@skuespillerkatalogen.no eller på telefon 21 02 71 90.

Brukervilkår
  • Skuespillerkatalogen kan kun brukes til castingformål. Abonnenter samtykker til å bruke katalogen kun etter gitte intensjoner, jfr. tillatelse gitt av skuespillerforbundets medlemmer.

• Brukernavn og passord er personlig og kan ikke overføres, kopieres, selges eller på annen måte distribueres til andre enn registrert bruker. Om det er flere brukere i en og samme bedrift, skal det tegnes egne lisenser for tilleggsbrukere.

• Ved å godkjenne og akseptere avtalen, gir abonnent i samsvar med personopplysningsloven, sitt samtykke til at NSF registrerer, overfører og ellers behandler personopplysninger og annen informasjon knyttet til abonnent i den utstrekning som er nødvendig for å kunne levere tjenesten.

• Abonnent er selv ansvarlig for å inneha rettigheter til tekst og bilder som publiseres på egen presentasjonsside. NSF forbeholder seg retten til å nekte publisering av en annonse, og til å fjerne eller omformulere annonseteksten etter varsling.

• Skuespillerforbundet forbeholder seg retten til å utestenge abonnenter ved mistanke om misbruk av tjenesten. Mislighold av reglene forfølges i h.h.t. norsk lov.

Din presentasjonsside i bransjeregisteret

Abonnenter får automatisk oppføring i bransjeregisteret. Du bør derfor begynne med å kontrollere din presentasjonsside. Her bør du som et minimum oppføre e-postadresse, telefonnummer og nettsideadresse.

Du kan også legge ut presentasjonstekst, logo, bilder, liste opp egne produksjoner etc. Som abonnent har du selv ansvar for å oppdatere din egen oppføring, men du er selvfølgelig velkommen til å kontakte oss dersom du ønsker assistanse.

Søk etter skuespillere

Kun abonnenter med betalingsabonnement får tilgang til å søke i katalogen. En gratiskonto gir ikke mulighet til å søke eller vise skuespillerprofiler, kun mulighet for å utlyse oppdrag. Se oversikt over de forskjellige abonnementene her.

Med full tilgang på katalogen kan du søke med et stort utvalg kriterier, som alder, hårfarge, stemmeleie, ulike ferdigheter, erfaring m.m. Du kan velge mellom hurtigsøk eller avansert søk, som blant annet gir deg mulighet til å filtrere ut profiler som ikke har showreels eller stemmeprøve på sin side.

Skuespillernes profilsider

Skuespillerne i katalogen velger selv hva som presenteres på sine profiler, og har ansvar for å holde bilder, filmklipp, stemmeprøver osv. oppdatert. Filmklipp og stemmeprøver spilles av direkte fra skuespillerens profilside.

Når du har gjort et søk og funnet de skuespillerne du er interessert i, kan du lagre utvalget i egne mapper på kontoen din. Du har ti ulike mapper til din disposisjon som du kan navngi slik du ønsker. På hver side har du i tillegg mulighet til å legge til notater for eget bruk. Notatene vil kun vises for deg. Dersom du heller ønsker å skrive ut utvalgte cv-er, kan det gjøres enten direkte fra en skuespillers profilside, eller ved å huke av ved flere skuespillernavn i søkeresultatet.

Gratis jobbutlysning

Som abonnent har du mulighet til å legge ut audition- eller castingannonser gratis, forutsatt at ditt foretak følger Norsk Skuespillerforbunds bransje- og tariffavtaler. Annonsen vises både på din egen presentasjonsside og under Nye jobbtilbud.

Som abonnent kan du kostnadsfritt publisere jobbutlysninger, informasjon om auditions, invitasjoner til casting o.l. , forutsatt at ditt foretak følger Norsk Skuespillerforbunds bransje- og tariffavtaler.

Dine annonser vises både på din egen presentasjonsside og under Nye jobbtilbud. Disse sidene er kun åpne for skuespillerne i katalogen, samt andre abonnenter.

For å legge ut en tekst, må du først logge inn som abonnent. Betalende abonnenter kan redigere sine utlysninger under annonser. Har du en gratiskonto, må du først trykke på startrediger for å få fram annonsemalen. Legg din tekst under vi søker.

Husk å angi kontaktperson og søknadsfrist.