Sammen mot hatkriminalitet

Norsk Skuespillerforbund er sjokkert og opprørt over drapene og drapsforsøkene i Oslo lørdag!

Selv om gjerningsmannens motiv ennå ikke er stadfestet, deler vi det skeive miljøets sinne og redsel. Norsk Skuespillerforbund representerer hele mangfoldet av profesjonelle skuespillere, vi står sammen og støtter hverandre enten vi rammes av hverdagsproblemer eller av hatkriminalitet!

Publisert: 28.06.2022
Tekst: Norsk Skuespillerforbund
Sist oppdatert: 28.06.2022
Foto: Lars Opstad

Andre saker

Netflix utvider samarbeidet med Norsk skuespillerforbund tilsvarende det med Norsk Filmforbund – viktige partnerskap for norsk film- og TV-bransje

Oslo, 10. november 2022 – I dag kunngjør Netflix et utvidet samarbeid med Norsk skuespillerforbund til også å omfatte film. Denne avtalen ligner filmavtalen som Norsk Filmforbund og svenske Fackförbundet Scen & Film (The Swedish Union for Performing Arts and Film) kunngjorde tidligere i år. Det nye rammeverket for film åpner for at skuespillere og […]

Pensjonsordningen på teatrene

Det sendes i disse dager ut informasjon fra institusjonsteatrene om de to parallelle pensjonsordningene som nå er opprettet. Dette er hybridpensjon og innskuddspensjon. Vi oppfordrer alle skuespillerne som jobber på institusjonsteater til å lese dokumentene nøye.

Endring av kontingent

Generalforsamlingen traff den 8. mai 2022 vedtak om at kontingentsatsene til Norsk Skuespillerforbund skulle justeres fra og med 1. januar 2023.