Resultat av søknadsbehandling for Fond for frilansere høsten 2022

Komiteen i Fond for frilansere hadde møte 20. september for å gå gjennom de 38 søknadene som hadde kommet inn innen fristen 1. september 2022.

Her er resultatet av komiteens behandling hvor 6 fikk tilsagn om støtte.

Søknad innsendt av:Produksjon:Tilsagn:
Herman OhrvikStillhetens Hotell30000
Thea Elisabeth SkallevoldEgget15000
Andrea JervellMaratonløperen30000
Kristine Myhre TunheimÅ leve videre – en fars historie30000
Kaja Mærk EgebergDet er sjelden man finner ro i en annens kropp15000
Minni Katina MertensRetorisk Selvforsvar30000

Her er mer info om Fond for frilansere, retningslinjer, krav til søknadene og om komitemedlemmer

Publisert: 10.10.2022
Tekst: Helle Løkken Gilje
Sist oppdatert: 10.10.2022
Foto:

Andre saker

Netflix utvider samarbeidet med Norsk skuespillerforbund tilsvarende det med Norsk Filmforbund – viktige partnerskap for norsk film- og TV-bransje

Oslo, 10. november 2022 – I dag kunngjør Netflix et utvidet samarbeid med Norsk skuespillerforbund til også å omfatte film. Denne avtalen ligner filmavtalen som Norsk Filmforbund og svenske Fackförbundet Scen & Film (The Swedish Union for Performing Arts and Film) kunngjorde tidligere i år. Det nye rammeverket for film åpner for at skuespillere og […]

Pensjonsordningen på teatrene

Det sendes i disse dager ut informasjon fra institusjonsteatrene om de to parallelle pensjonsordningene som nå er opprettet. Dette er hybridpensjon og innskuddspensjon. Vi oppfordrer alle skuespillerne som jobber på institusjonsteater til å lese dokumentene nøye.

Endring av kontingent

Generalforsamlingen traff den 8. mai 2022 vedtak om at kontingentsatsene til Norsk Skuespillerforbund skulle justeres fra og med 1. januar 2023.