Prøvesalen

Prøvesalen brukes hovedsakelig til kurs og workshops i regi av Norsk Skuespillersenter, men er også mulig å leie for medlemmer av Norsk Skuespillerforbund eller andre som har behov for et prøvelokale.

Forespørsel om leie av Prøvesalen

Reservasjonen er tilgjengelig på denne datoen og klokkeslettet. Fyll ut skjemaet og send forespørsel.
  • Pris pr. {{time_unit}} for medlemmer: {{price.total.members}} {{price.currency}}
  • Pris pr. {{time_unit}} for ikke-medlemmer: {{price.total.non_members}} {{price.currency}}
Reservasjonen er ikke tilgjengelig på dette tidspunktet. Velg en annen dato eller klokkeslett.
Om Prøvesalen

Prøvesalen er et av to prøvelokaler som eies av NSF og er lokalisert sammen med forbundet i Welhavens gate 1. Lokalet ligger i en høy første etasje sammen med Norsk Skuespillersenter og er tilgjengelig for korttidsleie når lokalet ikke brukes til kurs/workshops. Salen er på ca 70 kvm (5,45 m bred og 13 m lang) med parkettgulv og har takhøyde på ca 3,5 m. Salen har store vinduer med persienner og en halv kortvegg er dekket av speil.

Det er et kjøkken med oppvaskmaskin og servise (kaffe/te eller annen mat og drikke må leietaker selv ta med) som er tilknyttet Prøvesalen. Det er også to toaletter og et foajé-område som kan tas i bruk.

50 stoler og 10 sammenleggbare bord er lagret bakerst i Prøvesalen og kan brukes av leietaker. Det finnes også et enkelt lydanlegg med to store høyttalere, sceneelementer, projektor med lerret, samt et piano tilgjengelig i salen.

Utleie av våre prøvelokaler er basert på selvbetjening, og alle leietakere må lese og godkjenne lokalets leiebetingelser før de får reservere Prøvesalen. Nøkler til lokalene hentes og returneres via nøkkeldelingstjenesten Easypick. Les mer om det her.

NB: I forbindelse med koronautbruddet er det laget nye rutiner for leie av lokalene, med bl.a. begrensninger på antall personer i lokalet og bruk av kjøkken/foajeområde. Smittevernrutinene finner du lenger ned på siden og i lokalets leiebetingelser.

Hvem kan leie?

*Medlemmer av Norsk Skuespillerforbund og ikke-medlemmer som har behov for et prøvelokale.

*Studentmedlemmer og passive medlemmer  får ikke medlemspris ved leie av lokalet.

Forespørsel om reservasjon av lokalet gjøres via utleiekalender.

Andre spørsmål om bestilling eller bruk av salen rettes til bestilling@skuespillerforbund.no

MedlemIkke-medlem
Pr. dag

(09.00–17.00)

Pr. kveld

(17.00–22.00)

Halv dag

(inntil 4 timer mellom 09.00–17.00)

Pr. arbeidsuke, dagtid

(mandag–fredag, 17.00–22.00)

Pr. arbeidsuke, kveldstid

(mandag–fredag, 17.00–22.00)

Pr. dag, helg

(09.00–17.00)

Halv dag ikke mulig

Frister og avbestillinger

Ønsker du å reservere Prøvesalen for kommende høstsemester kan dette gjøres etter 30. april, og for vårsemesteret etter 31. oktober.

Avbestillingsfrist: Senest 14 dager før leiedato. Dersom avbestilling skjer senere, vil full pris bli belastet.

Send oss en e-post for å avbestille din reservasjon.

Smitteverntiltak for NSFs prøvelokaler

I forbindelse med koronautbruddet er det laget nye rutiner for leie av prøvelokalene. Disse oppdateres fortløpende iht. tiltakene som gjelder for Oslo. Vi ber alle leietakere om å være nøye med å følge smittevernrutinene slik at vi unngår smittefare i våre lokaler.

Dersom du har symptomer på sykdom, også svært milde symptomer, ber vi deg om å holde deg hjemme og ikke oppsøke prøvelokalene. De hyppigst beskrevne symptomer på covid-19 er i starten halsvondt, forkjølelse og lett hoste, i tillegg til sykdomsfølelse, hodepine og muskelsmerter. Magesmerter kan også forekomme.

Ta kontakt med NSFs administrasjon v/Anna Dyrlie Johnsen dersom det blir nødvendig å avbestille reservasjonen eller avbryte underveis i leieperioden.

E-post: bestilling@skuespillerforbund.no eller
anna@skuespillerforbund.no / telefon: 21 02 71 90/90 24 72 23

Nøkler til lokalet:

• Nøkler hentes via nøkkeltjenesten Easypick på avtalt pick-up-point. Leietaker får nøkkelkode tilsendt på e-post/SMS fra NSF.
  • Når leieperiode er over leverer leietaker nøklene tilbake til Easypick pick-up-point. Det vil ikke være mulig å levere nøklene direkte til NSF eller til andre leietakere.

Redusert kontakthyppighet mellom personer:

• Hold minst én (1), helst to (2) meters avstand til hverandre.
  • Pga. lokalets størrelse anbefaler vi at det ikke er mer enn 10 personer som tar i bruk prøvelokalet om gangen. Det er opp til leietaker selv å passe på at det ikke er flere personer i lokalet enn at smittevernrutiner kan overholdes.
  • Begrens fysiske møter og pauser der flere samles. Vi oppfordrer leietakere til å avholde pauser i selve prøvelokalet eller i bakgården. Foajeområdet ved Norsk Skuespillersenter er ikke tilgjengelig for bruk da dette området ikke er tilpasset nye smittevernrutiner.
  • Kjøkkenet tilhørende Prøvesalen/Norsk Skuespillersenter vil være stengt av og er ikke tilgjengelig for bruk ifm. leie av lokalet. Dette for å begrense potensiell smittespredning gjennom mat/drikke-servering. Dersom leietakere selv tar med kaffe og/eller annen mat og drikke utenfra skal det brukes engangskopper og -tallerkener som kastes i søppel etter bruk (og søppel tømmes av leietaker i container i bakgården).

God hygiene:

• Vask hender ofte med lunkent vann og flytende såpe i minst 20 sekunder, og tørk hendene med engangs papirhåndklær.
  • Hånddesinfeksjon er et alternativ hvis ikke håndvaskmuligheter er tilgjengelig, og skal alltid være tilgjengelig i alle prøvelokalene.
  • Bruk papirlommetørkle dersom du må hoste eller nyse, og vask deg deretter på hendene. Er det ikke papir tilgjengelig, bruker du albuekroken.
  • Unngå å røre ved ansiktet eller øynene.

Rengjøring:

• Vask over flater som toalettsete og kran på servanten hver gang etter bruk (med vann og såpe eller desinfeksjon).
  • Dørhåndtak, bordflater og andre gjenstander som ofte berøres bør vaskes hyppig (med vann og såpe eller desinfeksjon).
  • Når dere er ferdig for dagen skal alle overflater i lokalet vaskes over med desinfeksjon.
  • Søppel tømmes daglig i container i bakgården.

Gruppeansvarlig:

Alle leietakere skal ha en smittevernansvarlig. Denne personen har ansvaret for at smittevernreglene overholdes og skal ha en liste med navn og kontaktinformasjon til alle som oppholder seg i lokalet. Ved bestilling skal leietaker gi beskjed til NSF om hvem i gruppen som har dette ansvaret.

Den ansvarlige skal sørge for at:

• Ingen med symptomer på Covid-19 kommer til prøvelokalet.
  • At man har en liste med navn og kontaktinformasjon til alle som oppholder seg i lokalet.
  • Alle i lokalet til enhver tid  har én (1), helst to (2) meters avstand.
  • Rengjøringsrutinene blir gjennomført.

oktober 2020