Hvem er vi?

Norsk Skuespillerforbund er en interesseorganisasjon og fagforening for profesjonelle skuespillere.

Hva gjør vi?

Vi arbeider for å ivareta skuespillernes kunstneriske, økonomiske og rettslige interesser og rettigheter.

Hva mener vi?

Vi mener at alle skuespillere har rett til anstendige lønns- og arbeidsvilkår, forutsigbarhet og trygge arbeidsmiljø.

Heddaprisen 2024

Søndag 16. juni ble Heddaprisene delt ut på Oslo Nye Teater. Vi gratulerer samtlige vinnere, og de nominerte.

Scenekunstkollektivet vant Frilansprisen

Scenekunstkollektivet er et ungt tverrfaglig initiativ. De skiller seg ut ved å være et fellesskapsprosjekt med det beundringsverdige tiltaket Teatergym. Juryen berømmer vinneren for deres raushet og faglige nysgjerrighet.

Trenger du noen å prate med?

Norsk Skuespillerforbund har inngått et samarbeid med NION for å kunne tilby medlemmer et lavterskeltilbud for å styrke psykisk helse.

Norsk Skuespillerforbund fordømmer invasjonen

Russlands invasjon av Ukraina strider mot folkeretten og påfører mennesker store lidelser i lang tid framover. Norsk Skuespillerforbund fordømmer invasjonen på det sterkeste og støtter ukrainernes kamp for frihet og selvstendighet.