Aktuelt

Her finner du artikler om saker Norsk Skuespillerforbund jobber med, sortert etter publiseringsdato.

Meld adresseendring

Har du flyttet i det siste? Husk å si ifra om adresseendring til oss.

Adresseendring »

Nye medarbeidere i Norsk Skuespillerforbund

Helle Løkken Gilje, Eskil Korneliussen og Kirsten Vikesland Mæhle er ansatt i administrasjonen i NSF.

Har du blitt utsatt for seksuell trakassering?

Skuespillere som har blitt utsatt for seksuell trakassering er velkomne til å ta kontakt med NSF. Vi behandler alle henvendelser fortrolig og med full diskresjon.

Kontakt oss »

Scenekortet er her

Scenekortet 2019/2020 er nå tilgjengelig for medlemmer som har betalt kontingent. Scenekortet blir distribuert digitalt.

Scenekortet 2019/2020 »

Berlinleiligheten og Spaniahuset - ledige uker i 2019!

Ut på tur? Her ser du når Berlinleiligheten og Spaniahuset er ledige.

Utleie »

«WILDERNESS»

Norsk Skuespillerforbund inngår avtale om visningsrettigheter for produksjonen «Wilderness» («Utmark») som skal vises på HBO.

Trenger du reiseforsikring?

Som medlem av Norsk Skuespillerforbund får du tilbud om rimelig reiseforsikring gjennom Kunstnerforsikringen. Reiseforsikringen dekker deg både på ferie- og jobbreiser.

Kunstnerforsikringen »

Nye æresmedlemmer

Norsk Skuespillerforbund utnevner Kari-Ann Grønsund, Hallbjørn Rønning og Morten Røhrt til æresmedlemmer.

Æresmedlemmer »

Har du blitt kontaktet av Feelgood angående produksjonen «Store barn»? Da vil vi gjerne snakke med deg.

«Blodtur» og «Home for Christmas»

Norsk Skuespillerforbund har inngått avtale om visningsrettigheter for produksjonene «Blodtur» og «Home for Christmas». Begge skal vises på Netflix.

Nasjonal dugnad mot netthat

Netthat har utviklet seg til å bli et demokratisk problem som preger stadig større deler av samfunnsdebatten. Nå har organisasjonslivet i Norge fått nok av å bli utsatt for trakassering, hat og trusler. Tirsdag 28. mai deltar Norsk Skuespillerforbund og over 35 organisasjoner på tidenes første Rusken på nett-aksjon for å få bukt med søpla i kommentarfeltene.

Retningslinjer for å bekjempe seksuell trakassering

En rekke organisasjoner har gått sammen om retningslinjer for å bekjempe seksuell trakassering i film-, tv-, spill og scenekunstbransjene.

Viktig seier for rettighetshavere

EU-parlamentet har vedtatt nytt opphavsrettsdirektiv. Det er en viktig seier for rettighetshavere.

Enige om «Ragnarok»

Norsk Skuespillerforbund og SAM Productions er enige om en avtale om visningsrettigheter for produksjonen «Ragnarok» for Netflix.

Har du blitt kontaktet av Monster angående Netflix-produksjonen «Blodtur»? Da vil vi gjerne snakke med deg.

Unge, midlertidig ansatte mest utsatt for seksuell trakassering

En ny rapport om seksuell trakassering i film- og scenekunstbransjen er klar. Den viser at 32 prosent har vært utsatt for seksuell trakassering i sin karriere. Unge, midlertidig ansatte skuespillere og musikere er mest utsatt.

Seksuell trakassering »

Dansk Skuespillerforbund krever at strømmetjenestene også skal betale for rettigheter. NSF er solidariske med våre danske kolleger. Ta kontakt med Norsk Skuespillerforbund eller Dansk Skuespillerforbund hvis dere får tilbud om jobb på en dansk produksjon for en strømmetjeneste.

Rettigheter »

Undersøkelse om seksuell trakassering

NSF går sammen med de andre kunstnerorganisasjonene om en felles arbeidsmiljøundersøkelse. Undersøkelsen sendes ut til alle medlemmer.

Felles uttalelse mot seksuell trakassering

Denne uka har de nordiske skuespillerfagforeningene vært samlet i Helsingfors. Seksuell trakassering er et av temaene de har tatt opp.

Uttalelse »

Nulltoleranse for seksuell trakassering

Bransjeorganisasjonene på filmfeltet møttes i dag for å diskutere hvordan vi sammen kan bekjempe seksuell trakassering.

Les Stikkordet på nett

Stikkordet er nå tilgjengelig som nettmagasin, og kan leses både på mobil og nettbrett.

Stikkordet »