Ny lønnsundersøkelse blant kunstnere

Kulturrådet har satt i gang en ny lønnsundersøkelse blant kunstnere, for å kartlegge kunstnernes økonomiske situasjon. Telemarksforsking har fått i oppdrag å gjennomføre undersøkelsen.

Sist gang en slik undersøkelse ble gjennomført i regi av Kulturrådet var i 2008 og 2014, og vi er derfor veldig glade for at skuespillernes og kunstnernes økonomiske situasjon blir kartlagt i en oppdatert undersøkelse. Vi er avhengig av gode tall for å jobbe politisk for å styrke skuespillernes inntekt og arbeidsforhold, og da er det helt avgjørende at så mange som mulig bidrar for å få et riktig bilde av kunstnernes økonomiske situasjon.

Norsk Skuespillerforbund deler ikke ut medlemmenes personopplysninger til andre organisasjoner, og vi ber deg derfor om å følge lenken vi har sendt på e-post til alle medlemmer for å delta i undersøkelsen.

NB: Hvis du samtykker til å delta, må du oppgi kontaktinformasjon for å få undersøkelsen tilsendt.

Vi håper så mange som mulig ønsker å bidra!

Publisert: 31.08.2021
Tekst: Mari Thune Husvik
Sist oppdatert: 31.08.2021
Foto: Colin Watts / Unsplash

Andre saker

Netflix utvider samarbeidet med Norsk skuespillerforbund tilsvarende det med Norsk Filmforbund – viktige partnerskap for norsk film- og TV-bransje

Oslo, 10. november 2022 – I dag kunngjør Netflix et utvidet samarbeid med Norsk skuespillerforbund til også å omfatte film. Denne avtalen ligner filmavtalen som Norsk Filmforbund og svenske Fackförbundet Scen & Film (The Swedish Union for Performing Arts and Film) kunngjorde tidligere i år. Det nye rammeverket for film åpner for at skuespillere og […]

Pensjonsordningen på teatrene

Det sendes i disse dager ut informasjon fra institusjonsteatrene om de to parallelle pensjonsordningene som nå er opprettet. Dette er hybridpensjon og innskuddspensjon. Vi oppfordrer alle skuespillerne som jobber på institusjonsteater til å lese dokumentene nøye.

Endring av kontingent

Generalforsamlingen traff den 8. mai 2022 vedtak om at kontingentsatsene til Norsk Skuespillerforbund skulle justeres fra og med 1. januar 2023.