Norsk Skuespillerforbund søker forbundsadvokat/forbundsjurist

Norsk Skuespillerforbund søker etter en forbundsadvokat/forbundsjurist heltid med hovedansvar for bl.a. fagfeltet TV- og film. Dette er en spennende bransje som er i konstant utvikling, og vi står overfor utfordrende oppgaver i tiden fremover som krever nytenkning og pågangsmot. Det er derfor ønskelig at du har noen års erfaring, stor interesse for området og høy motivasjon for å bidra til videreutvikling!

Satsingsområdene og medlemsmassen i vår virksomhet har vokst og endret seg i takt med tiden. NSF har i dag 1650 medlemmer – en fordobling på 25 år. Vi representerer profesjonelle skuespillere på alle områder innen TV, film, scenekunst, voice-over, dubbing m.m. Dette gjør NSF til en respektert og synlig kraft i norsk kultur.
Stillingen lyses ut som følge av at en av våre jurister har fått ny arbeidsgiver, og vi benytter anledningen til å åpne opp for kandidater som også har advokatbevilling. Dette skyldes at vi vil gi rom for å bygge opp en ny driftsmodell med interne ansatte som kan ta hånd om arbeidsrettslige prosessoppdrag for våre medlemmer, og evt. kunne ha et overordnet ansvar for det juridiske arbeidet i sin helhet. Det vil være muligheter for prosedyreoppdrag både ved de alminnelige domstoler og Arbeidsretten.
Rollen som forbundsadvokat/forbundsjurist utøves i samspill med vår nåværende forbundsjurist, daglig leder, forbundsledelsen og øvrige ansatte. Sammen med disse vil du være en sentral ressurs i forhandlinger med organisasjoner og virksomheter som NSF har avtaler med, og du vil delta i den strategiske utviklingen av NSF som organisasjon. Du vil også ta aktivt del i et bredt nettverk av samarbeidspartnere i Norge, så vel som våre nordiske og internasjonale søsterorganisasjoner.

Stillingens hovedinnhold:
  • Behandle medlemssaker knyttet til kontraktsrettslige, arbeidsrettslige og opphavsrettslige spørsmål.
  • Bistand til medlemmer og tillitsvalgte i arbeids- og opphavsrettslige spørsmål.
  • Forberede og delta i tarifforhandlinger/kollektive forhandlinger
  • Forberede høringssvar og uttalelser
  • Skrive artikler mv. til bruk på nett og i vårt medlemsblad Stikkordet
  • Rådgivning til organisasjonens ansatte og tillitsvalgte i foreningsrettslige spørsmål

Kvalifikasjoner:
  • Juridisk embetseksamen eller master i rettsvitenskap.
  • Erfaring med opphavsrett, samt kollektiv og individuell arbeidsrett vil bli foretrukket.
  • Evt. advokatbevilling med noen års prosedyreerfaring.
  • Ønskelig med erfaring innen forhandling og mekling.
  • Erfaring med eller god kjennskap til TV- og filmbransjen, dens aktører, teknologi og pengestrømmer, er også et pluss.
  • God muntlig og skriftlig kommunikasjonsevne på norsk og engelsk.

Personlige egenskaper:
  • Dele vårt verdigrunnlag som bygger på solidaritet, integritet, omtanke og samspill.
  • Positiv, serviceinnstilt og løsningsorientert.
  • God arbeidskapasitet og gjennomføringsevne.
  • Proaktiv, selvstendig og selvgående.
  • Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner.
  • Komfortabel med å snakke med bransjeaktører og til større forsamlinger.
  • Nettverksbygger.
  • Interesse i og engasjement for å veilede enkeltmedlemmer om rettslige spørsmål.

Vi tilbyr:
  • Lønn etter avtale.
  • Gunstig pensjonsordning og ansattgoder som fri i påske- og juleferien.
  • En variert og fleksibel arbeidshverdag med mulighet for faglig og personlig vekst.
  • Kontor sentralt i byen, i nyoppussede lokaler i Filmens hus, som vi deler sammen med Norsk Filmforbund og Norske Dansekunstnere.
  • Et uformelt og inkluderende arbeidsmiljø med fremoverlente kollegaer som er motiverte for videreutvikling og vekst.

Ved eventuelle spørsmål om stillingen kontakt:
Daglig leder Nina Tveit: 93083835
Forbundsjurist Eirin Aavik: 98411310

Søknadsfrist: 03.10.2023
Tiltredelse: Snarlig tiltredelse, etter nærmere avtale.

Se stillingsannonsen og søk her: https://www.finn.no/job/fulltime/ad.html?finnkode=320325528

Publisert: 19.09.2023
Tekst:
Sist oppdatert: 05.10.2023
Foto:

Heddaprisen 2024

Søndag 16. juni ble Heddaprisene delt ut på Oslo Nye Teater. Vi gratulerer samtlige vinnere, og de nominerte.

Scenekunstkollektivet vant Frilansprisen

Scenekunstkollektivet er et ungt tverrfaglig initiativ. De skiller seg ut ved å være et fellesskapsprosjekt med det beundringsverdige tiltaket Teatergym. Juryen berømmer vinneren for deres raushet og faglige nysgjerrighet.