Midlertidig stipendordning – covid-19

Statens kunstnerstipend utlyser en midlertidig stipendordning – covid-19 med søknadsfrist 5. august.

Føremålet med stipendet er å opprettholde kontinuitet i kunstnerisk produksjon, sikre sysselsetting og bidra til etterspørsel av kunsten.

Søknadsskjemaet blir lagt ut i uke 28. Det finner du på denne siden.

Søknadsfrist: 5. august kl. 13.00.

Det er også opprettet egen e-postadresse for henvendelser vedrørende ordningen: SKScovid19@kulturradet.no

Les også: Koronasituasjonen – Informasjon til deg som mottar stipend fra Statens kunstnerstipend

Publisert: 02.07.2020
Tekst: Mari Thune Husvik
Sist oppdatert: 06.08.2020
Foto: Kulturrådet

Andre saker

Netflix utvider samarbeidet med Norsk skuespillerforbund tilsvarende det med Norsk Filmforbund – viktige partnerskap for norsk film- og TV-bransje

Oslo, 10. november 2022 – I dag kunngjør Netflix et utvidet samarbeid med Norsk skuespillerforbund til også å omfatte film. Denne avtalen ligner filmavtalen som Norsk Filmforbund og svenske Fackförbundet Scen & Film (The Swedish Union for Performing Arts and Film) kunngjorde tidligere i år. Det nye rammeverket for film åpner for at skuespillere og […]

Pensjonsordningen på teatrene

Det sendes i disse dager ut informasjon fra institusjonsteatrene om de to parallelle pensjonsordningene som nå er opprettet. Dette er hybridpensjon og innskuddspensjon. Vi oppfordrer alle skuespillerne som jobber på institusjonsteater til å lese dokumentene nøye.

Endring av kontingent

Generalforsamlingen traff den 8. mai 2022 vedtak om at kontingentsatsene til Norsk Skuespillerforbund skulle justeres fra og med 1. januar 2023.