Mental helse og korona

Norsk Skuespillerforbund anbefaler Mental Helse sine telefon- og nettjenester til alle som trenger noen å prate med.

I forbindelse med koronautbruddet har hverdagen blitt snudd på hodet for oss alle. Mange sitter i hjemmekarantene, isolert fra det daglige liv og med manglende hverdagsrutiner og sosial omgang. Den økonomiske usikkerheten flere nå kjenner på, i tillegg til frykten for egen og andres helse, kan gjøre at man blir ekstra sårbar for vonde følelser, stress og uro.

Det er viktig i en tid som denne at man også ivaretar sin mentale helse. Det kan være godt å prate med noen og få luftet tankene om situasjonen man er i.

Norsk Skuespillerforbund vil i denne perioden gjøre alt vi kan for å bistå medlemmene våre med å svare på arbeidsrelaterte spørsmål. Vi svarer så mange vi klarer på e-post og telefon, og legger ut informasjon på våre hjemmesider og Facebook-side. Likevel får vi ikke svart alle med en gang, og det er heller ikke alt vi kan hjelpe våre medlemmer med. Dersom du kjenner et behov for å prate med noen andre enn oss, anbefaler Norsk Skuespillerforbund Mental Helse sine to telefon- og nettjenester: Arbeidslivstelefonen og Hjelpetelefonen.

Arbeidslivstelefonen
Har du et spørsmål i forhold til arbeid, eller har du behov for noen å rådføre deg med om en vanskelig situasjon på jobb? Ring og få drøftet saken.

Hjelpetelefonen
Hjelpetelefonen er Mental Helses gratis døgnåpne telefontjeneste for alle som trenger noen å snakke med. Du kan være anonym og vi har taushetsplikt.

Publisert: 18.03.2020
Tekst: Anna Dyrlie Johnsen
Sist oppdatert: 24.06.2020
Foto: Mental Helse

Andre saker

Veiledning for en god castingprosess

Gode råd for å sikre et godt samarbeid mellom skuespillere og castere, og bidra til ryddige og profesjonelle rekrutteringsprosesser i TV- og filmbransjen.

Heddaprisen 2023

Søndag 18. juni ble Heddaprisene delt ut på Oslo Nye Teater. Vi gratulerer samtlige vinnere, og de nominerte.

Det settes av midler til Oslo Nye Teater i revidert budsjett.

Fagforbundet Teater og Scene, NTL, Creo og Norsk Skuespillerforbund har i lang tid jobbet hardt for å sikre Oslo Nye Teaters framtid. Etter mye politisk arbeid fra vår side ble det i dag klart at byrådet setter av 30 millioner kroner til Oslo Nye Teater i revidert budsjett.   – Vi er lettet over at medlemmene våre […]