Lønnsoppgjøret er i gang

Tirsdag 11. mai går Norsk Skuespillerforbund i forhandlinger med Spekter på teaterområdet.

Spekter og hovedorganisasjonene er kommet til enighet i de innledende forhandlingene (A-delsforhandlingene) . I dag starter B-delsforhandlingene mellom Norsk Skuespillerforbund og Spekter på teaterområdet.

I år er det mellomoppgjør, det vil si at det kun skal forhandles om lønn. Endringer i selve tariffavtalen tas opp til forhandling i neste hovedoppgjør, i 2022.

Forhandlingsutvalget består av:
  • Knut Alfsen
  • Anne E. Kokkinn
  • Jon Ketil Johnsen
  • Paul-Ottar Haga
  • Geir Kvarme

Anders Bredmose og Thea Austgulen fra administrasjonen i Norsk Skuespillerforbund bistår forhandlingsutvalget.

Publisert: 11.05.2021
Tekst: Mari Thune Husvik
Sist oppdatert: 11.05.2021
Foto: NSF

Andre saker

Netflix utvider samarbeidet med Norsk skuespillerforbund tilsvarende det med Norsk Filmforbund – viktige partnerskap for norsk film- og TV-bransje

Oslo, 10. november 2022 – I dag kunngjør Netflix et utvidet samarbeid med Norsk skuespillerforbund til også å omfatte film. Denne avtalen ligner filmavtalen som Norsk Filmforbund og svenske Fackförbundet Scen & Film (The Swedish Union for Performing Arts and Film) kunngjorde tidligere i år. Det nye rammeverket for film åpner for at skuespillere og […]

Pensjonsordningen på teatrene

Det sendes i disse dager ut informasjon fra institusjonsteatrene om de to parallelle pensjonsordningene som nå er opprettet. Dette er hybridpensjon og innskuddspensjon. Vi oppfordrer alle skuespillerne som jobber på institusjonsteater til å lese dokumentene nøye.

Endring av kontingent

Generalforsamlingen traff den 8. mai 2022 vedtak om at kontingentsatsene til Norsk Skuespillerforbund skulle justeres fra og med 1. januar 2023.