Lønnsoppgjøret er i gang

Tirsdag 11. mai går Norsk Skuespillerforbund i forhandlinger med Spekter på teaterområdet.

Spekter og hovedorganisasjonene er kommet til enighet i de innledende forhandlingene (A-delsforhandlingene) . I dag starter B-delsforhandlingene mellom Norsk Skuespillerforbund og Spekter på teaterområdet.

I år er det mellomoppgjør, det vil si at det kun skal forhandles om lønn. Endringer i selve tariffavtalen tas opp til forhandling i neste hovedoppgjør, i 2022.

Forhandlingsutvalget består av:
  • Knut Alfsen
  • Anne E. Kokkinn
  • Jon Ketil Johnsen
  • Paul-Ottar Haga
  • Geir Kvarme

Anders Bredmose og Thea Austgulen fra administrasjonen i Norsk Skuespillerforbund bistår forhandlingsutvalget.

Publisert: 11.05.2021
Tekst: Mari Thune Husvik
Sist oppdatert: 11.05.2021
Foto: NSF

Andre saker

Veiledning for en god castingprosess

Gode råd for å sikre et godt samarbeid mellom skuespillere og castere, og bidra til ryddige og profesjonelle rekrutteringsprosesser i TV- og filmbransjen.

Heddaprisen 2023

Søndag 18. juni ble Heddaprisene delt ut på Oslo Nye Teater. Vi gratulerer samtlige vinnere, og de nominerte.

Det settes av midler til Oslo Nye Teater i revidert budsjett.

Fagforbundet Teater og Scene, NTL, Creo og Norsk Skuespillerforbund har i lang tid jobbet hardt for å sikre Oslo Nye Teaters framtid. Etter mye politisk arbeid fra vår side ble det i dag klart at byrådet setter av 30 millioner kroner til Oslo Nye Teater i revidert budsjett.   – Vi er lettet over at medlemmene våre […]