Lønnsoppgjøret er i gang

Tirsdag 11. mai går Norsk Skuespillerforbund i forhandlinger med Spekter på teaterområdet.

Spekter og hovedorganisasjonene er kommet til enighet i de innledende forhandlingene (A-delsforhandlingene) . I dag starter B-delsforhandlingene mellom Norsk Skuespillerforbund og Spekter på teaterområdet.

I år er det mellomoppgjør, det vil si at det kun skal forhandles om lønn. Endringer i selve tariffavtalen tas opp til forhandling i neste hovedoppgjør, i 2022.

Forhandlingsutvalget består av:
  • Knut Alfsen
  • Anne E. Kokkinn
  • Jon Ketil Johnsen
  • Paul-Ottar Haga
  • Geir Kvarme

Anders Bredmose og Thea Austgulen fra administrasjonen i Norsk Skuespillerforbund bistår forhandlingsutvalget.

Publisert: 11.05.2021
Tekst: Mari Thune Husvik
Sist oppdatert: 11.05.2021
Foto: NSF

Andre saker

SLÅ RING OM PALESTINSKE SCENEKUNSTNERE

Norsk Skuespillerforbund og Norske Dansekunstnere ønsker å uttrykke solidaritet med det palestinske folk og våre kollegaer og kunstneriske søsterorganisasjoner i Palestina, etter fire måneder med krig i Gaza og økende voldsbruk på Vestbredden. Vi er sterkt bekymret for at voldsbruken ikke har avtatt etter at den internasjonale domstolen i Haag innførte hastetiltak på Gazastripen. Som […]

Vi søker jurist

Norsk Skuespillerforbund representerer i dag profesjonelle skuespillere innen ulike områder som teater, film, tv, reklame, voice, dubbing mm. Vi ivaretar hovedsakelig medlemmenes kontraktsrettslige-, arbeidsrettslige- og opphavsrettslige interesser innen de ulike områdene. I tillegg behandler vi også de fleste andre juridiske spørsmål.

Ny ordning for reise- og studiestipend

Planlegger du å delta på arrangementer, kurs/seminarer, workshops og studieturer med faglig innhold? Da kan du søke Norsk Skuespillerforbunds reise- og studiestipend.

Mobiliser for ytringsfrihet

Nominer deg selv, eller noen andre, til et spennende program som ønsker å mobilisere unge mennesker til kampen for ytringsfrihet.

Alternativ kunstnermelding

Torsdag 18.01.2024 la en samlet gruppe kunstnerorganisasjoner frem en alternativ kunstnermelding. Denne kommer som et svar på stortingsmeldingen «Kunstnarkår» Meld. St. 22 (2022–2023), som ble utgitt høsten 2023.