Kurs for alle medlemmer om avtaleverket som regulerer film- og TV-produksjoner

Har du jobbet på en film- eller TV-produksjon og mottatt kontrakter du ikke har forstått innholdet av? Lurer du på hvordan avtaleverket på dette feltet egentlig fungerer, og hva du har krav på? Hva betyr det for eksempel om produsenten er medlem av Virke Produsentforeningen?

14. september kl. 09.00-10.00, arrangerer vi et digitalt morgenmøte der NSFs jurist Eirin Aavik forklarer avtaleverket som regulerer film- og TV-produksjoner.

NSF får stadig henvendelser fra medlemmer som er usikre på hvilken lønn de har krav på, hvilke rettigheter de selger og hvordan konseptet «reise- og ventedager» egentlig fungerer. Bli med på morgenmøte for en kort intro til feltet, og få muligheten til å stille spørsmålene du brenner inne med!

Zoom:

Passcode: 646678

Publisert: 01.09.2023
Tekst:
Sist oppdatert: 01.09.2023
Foto:

Andre saker

Veiledning for en god castingprosess

Gode råd for å sikre et godt samarbeid mellom skuespillere og castere, og bidra til ryddige og profesjonelle rekrutteringsprosesser i TV- og filmbransjen.

Heddaprisen 2023

Søndag 18. juni ble Heddaprisene delt ut på Oslo Nye Teater. Vi gratulerer samtlige vinnere, og de nominerte.

Det settes av midler til Oslo Nye Teater i revidert budsjett.

Fagforbundet Teater og Scene, NTL, Creo og Norsk Skuespillerforbund har i lang tid jobbet hardt for å sikre Oslo Nye Teaters framtid. Etter mye politisk arbeid fra vår side ble det i dag klart at byrådet setter av 30 millioner kroner til Oslo Nye Teater i revidert budsjett.   – Vi er lettet over at medlemmene våre […]