Kurs for alle medlemmer om avtaleverket som regulerer film- og TV-produksjoner

Har du jobbet på en film- eller TV-produksjon og mottatt kontrakter du ikke har forstått innholdet av? Lurer du på hvordan avtaleverket på dette feltet egentlig fungerer, og hva du har krav på? Hva betyr det for eksempel om produsenten er medlem av Virke Produsentforeningen?

14. september kl. 09.00-10.00, arrangerer vi et digitalt morgenmøte der NSFs jurist Eirin Aavik forklarer avtaleverket som regulerer film- og TV-produksjoner.

NSF får stadig henvendelser fra medlemmer som er usikre på hvilken lønn de har krav på, hvilke rettigheter de selger og hvordan konseptet «reise- og ventedager» egentlig fungerer. Bli med på morgenmøte for en kort intro til feltet, og få muligheten til å stille spørsmålene du brenner inne med!

Zoom:

Passcode: 646678

Publisert: 01.09.2023
Tekst:
Sist oppdatert: 01.09.2023
Foto:

Andre saker

SLÅ RING OM PALESTINSKE SCENEKUNSTNERE

Norsk Skuespillerforbund og Norske Dansekunstnere ønsker å uttrykke solidaritet med det palestinske folk og våre kollegaer og kunstneriske søsterorganisasjoner i Palestina, etter fire måneder med krig i Gaza og økende voldsbruk på Vestbredden. Vi er sterkt bekymret for at voldsbruken ikke har avtatt etter at den internasjonale domstolen i Haag innførte hastetiltak på Gazastripen. Som […]

Vi søker jurist

Norsk Skuespillerforbund representerer i dag profesjonelle skuespillere innen ulike områder som teater, film, tv, reklame, voice, dubbing mm. Vi ivaretar hovedsakelig medlemmenes kontraktsrettslige-, arbeidsrettslige- og opphavsrettslige interesser innen de ulike områdene. I tillegg behandler vi også de fleste andre juridiske spørsmål.

Ny ordning for reise- og studiestipend

Planlegger du å delta på arrangementer, kurs/seminarer, workshops og studieturer med faglig innhold? Da kan du søke Norsk Skuespillerforbunds reise- og studiestipend.

Mobiliser for ytringsfrihet

Nominer deg selv, eller noen andre, til et spennende program som ønsker å mobilisere unge mennesker til kampen for ytringsfrihet.

Alternativ kunstnermelding

Torsdag 18.01.2024 la en samlet gruppe kunstnerorganisasjoner frem en alternativ kunstnermelding. Denne kommer som et svar på stortingsmeldingen «Kunstnarkår» Meld. St. 22 (2022–2023), som ble utgitt høsten 2023.