Kunstig intelligens vs Kate Pendry – århundrets oppgjør!

I dag, onsdag 20. september, er det mulig å bevitne et KI-eksperiment, hvor nestleder i NSF, Anne Kokkinn og Robert Skjærstad skal delta sammen med Kate Pendry. Eksperimentet foregår under NonStop Internasjonale Teaterfestival i Moss.
Teaterfestivalen skriver følgende om eksperimentet:
Kunstig intelligens vs Kate Pendry – århundrets oppgjør!
Kan kunstig inntelligens (KI) prestere bedre enn mennesker i kreative yrker?
Det var tenkt som et lite eksperiment, da vi ba KI om å lage et manus til oss med følgende premisser: To skuespillere, femten minutter, inspirert av Romeo og Julie, med en ukrainer og en russer som forelsker seg i hverandre. Hva slags manus fikk vi? Tenk om det var skremmende godt?
Kate Pendry – som for tiden er høyaktuell med sin prisvinnende forestilling «My dinner with Putin» – tente øyeblikkelig på idéen. Hun tar utfordringen og møter KI i en skriveutfordring om beste manus på Verket scene i Moss under Nonstopfestivalens Fagseminar 20. september.
Det blir maskin mot menneske – KI vs KP. Hvem skriver det beste manuset?
Kate Pendry er en kritikerrost skuespiller og dramatiker, kjent for sin politiske brodd og mørke humor. Nå går hun i ringen mot KI. Blir dette århundrets oppgjør?

Publisert: 20.09.2023
Tekst:
Sist oppdatert: 20.09.2023
Foto:

Andre saker

Veiledning for en god castingprosess

Gode råd for å sikre et godt samarbeid mellom skuespillere og castere, og bidra til ryddige og profesjonelle rekrutteringsprosesser i TV- og filmbransjen.

Oslo Nye Teater er reddet!

Fagforbundet Teater og Scene, NTL, Creo og Norsk Skuespillerforbund har i lang tid jobbet hardt for å sikre Oslo Nye Teaters framtid. Etter mye politisk arbeid fra vår side ble det i dag klart at byrådet setter av 30 millioner kroner til Oslo Nye Teater i revidert budsjett.   – Vi er lettet over at medlemmene våre […]