Gode råd for å sikre et godt samarbeid mellom skuespillere og castere, og bidra til ryddige og profesjonelle rekrutteringsprosesser i TV- og filmbransjen.    SJEKKLISTE FOR SKUESPILLERE Kommunikasjon og dialog er gjensidig viktig for et godt samarbeid Avklar hva du castes til, hvilken rolle du skal castes i, hvem produsenten er, og om det forventes […]

Alternativ kunstnermelding

Torsdag 18.01.2024 la en samlet gruppe kunstnerorganisasjoner frem en alternativ kunstnermelding. Denne kommer som et svar på stortingsmeldingen «Kunstnarkår» Meld. St. 22 (2022–2023), som ble utgitt høsten 2023.
FOR SKUESPILLERE

Lønn og tariff

Norsk Skuespillerforbund har inngått avtaler for skuespillerarbeid på flere områder. Her finner du alle avtalene våre.

Tre gode grunner til å bli medlem i Norsk Skuespillerforbund

Vi står sammen

Som medlem av Norsk Skuespillerforbund er du ikke alene – du er en del av et større fellesskap.

Få lønn som fortjent

Vi forhandler frem tariffavtaler og vederlagsavtaler, og arbeider for å heve de statlige bevilgningene og stipend.

En mengde medlemsfordeler

Som medlem får du en mengde rabatter og mulighet til å benytte deg av nyttige og relevante fordelsordninger.