Hovedoppgjøret 2020 er i gang

Hovedoppgjøret i 2020 ble utsatt til august på grunn av korona. Norsk Skuespillerforbund går i forhandlinger med Spekter på teatersektoren 16. september.

Frontfagene kom i mål i slutten av forrige uke og landet på en ramme på 1,7 %.

På teaterområdet startet oppgjøret i inneværende uke med A-delsforhandlingene mellom LO-forbundene og Spekter.

Norsk Skuespillerforbund er innkalt til forhandlinger med Spekter 16. september. NSF sitt forhandlingsutvalg ledes av forbundsleder Knut Alfsen, og består for øvrig av Anne E. Kokkinn, Paul-Ottar Haga, Per Emil Grimstad og Maria Austgulen. Videre vil generalsekretær Anders Bredmose og juridisk rådgiver Kirsten Vikesland Mæhle delta i forhandlingene.

Dersom partene kommer fram til et forslag som vi kan anbefale, blir dette sendt ut på uravstemning til medlemmene i NSF.

De satsene vi måtte bli enige om kan deretter tre i kraft med virkning fra 1. april 2020. Differansen i lønn blir deretter utbetalt med virkning fra denne datoen.

Publisert: 28.08.2020
Tekst: NSF
Sist oppdatert: 28.08.2020
Foto: NSF

Andre saker

Norsk Skuespillerforbund inngår avtale med Netflix

Norsk Skuespillerforbund og Netflix er glade for å kunne dele nyheten om at partene gjennom godt samarbeid har kommet frem til en rammeavtale. Dette er første gang Norsk Skuespillerforbund inngår en rammeavtale med en strømmeplattform.

Hjemmekontor under pandemien

På grunn av koronasituasjonen jobber alle ansatte i Norsk Skuespillerforbund hjemmefra. Vi er tilgjengelige på e-post og mobil mellom kl. 10.00 og 14.00, mandag til fredag. Kontaktinfo finner du her.