Hovedoppgjøret 2020 er i gang

Hovedoppgjøret i 2020 ble utsatt til august på grunn av korona. Norsk Skuespillerforbund går i forhandlinger med Spekter på teatersektoren 16. september.

Frontfagene kom i mål i slutten av forrige uke og landet på en ramme på 1,7 %.

På teaterområdet startet oppgjøret i inneværende uke med A-delsforhandlingene mellom LO-forbundene og Spekter.

Norsk Skuespillerforbund er innkalt til forhandlinger med Spekter 16. september. NSF sitt forhandlingsutvalg ledes av forbundsleder Knut Alfsen, og består for øvrig av Anne E. Kokkinn, Paul-Ottar Haga, Per Emil Grimstad og Maria Austgulen. Videre vil generalsekretær Anders Bredmose og juridisk rådgiver Kirsten Vikesland Mæhle delta i forhandlingene.

Dersom partene kommer fram til et forslag som vi kan anbefale, blir dette sendt ut på uravstemning til medlemmene i NSF.

De satsene vi måtte bli enige om kan deretter tre i kraft med virkning fra 1. april 2020. Differansen i lønn blir deretter utbetalt med virkning fra denne datoen.

Publisert: 28.08.2020
Tekst: NSF
Sist oppdatert: 28.08.2020
Foto: NSF

Andre saker

Nye æresmedlemmer i Norsk Skuespillerforbund

Norsk Skuespillerforbunds generalforsamling utnevner hvert år nye æresmedlemmer. I år går den høythengende utmerkelsen til de tre skuespillerne Kari Onstad Winge, Linda Tørklep og Liv Aakvik.

Reduserte åpningstider

På grunn av koronasituasjonen vil NSF-kontoret ha reduserte åpningstider i en periode fremover. Kontoret er nå bemannet mellom kl. 10.00 og 14.00, mandag til fredag.