Forbundsleder Knut Alfsen presenterte Norsk Skuespillerforbunds innspill til statsbudsjettet under dagens høring.

Høring vedrørende kulturbudsjettet

Fredag 23. oktober var det åpen høring i Stortingets familie- og kulturkomité om statsbudsjettet for 2021.

Forbundsleder Knut Alfsen deltok på den digitale høringen, hvor han la frem Norsk Skuespillerforbunds innspill til kulturbudsjettet.

Se opptak fra høringen her:

Åpen høring i Stortingets familie- og kulturkomité fredag 23. oktober 2020

Publisert: 23.10.2020
Tekst: NSF
Sist oppdatert: 23.10.2020
Foto: NSF / Stortinget.no

Andre saker

Netflix utvider samarbeidet med Norsk skuespillerforbund tilsvarende det med Norsk Filmforbund – viktige partnerskap for norsk film- og TV-bransje

Oslo, 10. november 2022 – I dag kunngjør Netflix et utvidet samarbeid med Norsk skuespillerforbund til også å omfatte film. Denne avtalen ligner filmavtalen som Norsk Filmforbund og svenske Fackförbundet Scen & Film (The Swedish Union for Performing Arts and Film) kunngjorde tidligere i år. Det nye rammeverket for film åpner for at skuespillere og […]

Pensjonsordningen på teatrene

Det sendes i disse dager ut informasjon fra institusjonsteatrene om de to parallelle pensjonsordningene som nå er opprettet. Dette er hybridpensjon og innskuddspensjon. Vi oppfordrer alle skuespillerne som jobber på institusjonsteater til å lese dokumentene nøye.

Endring av kontingent

Generalforsamlingen traff den 8. mai 2022 vedtak om at kontingentsatsene til Norsk Skuespillerforbund skulle justeres fra og med 1. januar 2023.