Frokostmøte: Tilskuddsordninger scenekunst – Oslo kommune

Hva kan du som skuespiller få støtte til fra Oslo kommune? Og hva skal du skrive i søknaden? Bli med på digitalt frokostmøte om Oslo kommunes tilskuddsordninger for scenekunstfeltet.

Fredag 3. september kl. 09.00 – 10.00 inviterer Norsk Skuespillerforbund til frokostmøte om Oslo kommunes tilskuddsordninger for scenekunst.

Geir Rege, seksjonsleder for tilskuddsseksjonen, vil informere om eksisterende ordninger, stipend og søknadsfrister, samt gi gode tips til søknaden.

Om foredragsholderen:

Geir Rege har jobbet i Kulturetaten i Oslo kommune siden 2018 og har blant annet ansvaret for kunstnerstipendene og driftsstøtte til kunst- og kulturinstitusjonene i Oslo. Han er utdannet ved Griegakademiet og UiB, og har tidligere jobbet i Kulturdepartementet, Kulturrådet, byrådsavdelingen i Bergen kommune, Bergen Nasjonale Opera og BIT20 Ensemble.

Tid og sted:

Fredag 3. september 2021 kl. 09.00 – 10.00Frokostmøtet foregår digitalt på Zoom. Trykk her for å delta.

Møtet er åpent for alle.

Her finner du presentasjonen fra frokostmøtet som pdf: Oslo kommunes kulturtilskudd – Norsk skuespillerforbund 3.9.2021

Publisert: 25.08.2021
Tekst: Mari Thune Husvik
Sist oppdatert: 07.09.2021
Foto: NSF

Andre saker

Netflix utvider samarbeidet med Norsk skuespillerforbund tilsvarende det med Norsk Filmforbund – viktige partnerskap for norsk film- og TV-bransje

Oslo, 10. november 2022 – I dag kunngjør Netflix et utvidet samarbeid med Norsk skuespillerforbund til også å omfatte film. Denne avtalen ligner filmavtalen som Norsk Filmforbund og svenske Fackförbundet Scen & Film (The Swedish Union for Performing Arts and Film) kunngjorde tidligere i år. Det nye rammeverket for film åpner for at skuespillere og […]

Pensjonsordningen på teatrene

Det sendes i disse dager ut informasjon fra institusjonsteatrene om de to parallelle pensjonsordningene som nå er opprettet. Dette er hybridpensjon og innskuddspensjon. Vi oppfordrer alle skuespillerne som jobber på institusjonsteater til å lese dokumentene nøye.

Endring av kontingent

Generalforsamlingen traff den 8. mai 2022 vedtak om at kontingentsatsene til Norsk Skuespillerforbund skulle justeres fra og med 1. januar 2023.