Frokostmøte: Tilskuddsordninger scenekunst – Oslo kommune

Hva kan du som skuespiller få støtte til fra Oslo kommune? Og hva skal du skrive i søknaden? Bli med på digitalt frokostmøte om Oslo kommunes tilskuddsordninger for scenekunstfeltet.

Fredag 3. september kl. 09.00 – 10.00 inviterer Norsk Skuespillerforbund til frokostmøte om Oslo kommunes tilskuddsordninger for scenekunst.

Geir Rege, seksjonsleder for tilskuddsseksjonen, vil informere om eksisterende ordninger, stipend og søknadsfrister, samt gi gode tips til søknaden.

Om foredragsholderen:

Geir Rege har jobbet i Kulturetaten i Oslo kommune siden 2018 og har blant annet ansvaret for kunstnerstipendene og driftsstøtte til kunst- og kulturinstitusjonene i Oslo. Han er utdannet ved Griegakademiet og UiB, og har tidligere jobbet i Kulturdepartementet, Kulturrådet, byrådsavdelingen i Bergen kommune, Bergen Nasjonale Opera og BIT20 Ensemble.

Tid og sted:

Fredag 3. september 2021 kl. 09.00 – 10.00Frokostmøtet foregår digitalt på Zoom. Trykk her for å delta.

Møtet er åpent for alle.

Her finner du presentasjonen fra frokostmøtet som pdf: Oslo kommunes kulturtilskudd – Norsk skuespillerforbund 3.9.2021

Publisert: 25.08.2021
Tekst: Mari Thune Husvik
Sist oppdatert: 07.09.2021
Foto: NSF

Andre saker

SLÅ RING OM PALESTINSKE SCENEKUNSTNERE

Norsk Skuespillerforbund og Norske Dansekunstnere ønsker å uttrykke solidaritet med det palestinske folk og våre kollegaer og kunstneriske søsterorganisasjoner i Palestina, etter fire måneder med krig i Gaza og økende voldsbruk på Vestbredden. Vi er sterkt bekymret for at voldsbruken ikke har avtatt etter at den internasjonale domstolen i Haag innførte hastetiltak på Gazastripen. Som […]

Vi søker jurist

Norsk Skuespillerforbund representerer i dag profesjonelle skuespillere innen ulike områder som teater, film, tv, reklame, voice, dubbing mm. Vi ivaretar hovedsakelig medlemmenes kontraktsrettslige-, arbeidsrettslige- og opphavsrettslige interesser innen de ulike områdene. I tillegg behandler vi også de fleste andre juridiske spørsmål.

Ny ordning for reise- og studiestipend

Planlegger du å delta på arrangementer, kurs/seminarer, workshops og studieturer med faglig innhold? Da kan du søke Norsk Skuespillerforbunds reise- og studiestipend.

Mobiliser for ytringsfrihet

Nominer deg selv, eller noen andre, til et spennende program som ønsker å mobilisere unge mennesker til kampen for ytringsfrihet.

Alternativ kunstnermelding

Torsdag 18.01.2024 la en samlet gruppe kunstnerorganisasjoner frem en alternativ kunstnermelding. Denne kommer som et svar på stortingsmeldingen «Kunstnarkår» Meld. St. 22 (2022–2023), som ble utgitt høsten 2023.