Digitalt seminar om pensjon – for alle i alle aldre

Hva slags forhold har du til din pensjon? Synes du pensjon er vanskelig og kanskje litt kjedelig? Da er dette seminaret noe for deg!

Vi har fått advokat Alexander Cascio til å gi Norsk Skuespillerforbunds medlemmer en helt grunnleggende innføring i det man trenger å vite om pensjon, og hvordan skuespillere kan sikre at de får en pensjon til å leve av. Her kan du også stille alle spørsmål du måtte brenne inne med.

To varianter av seminaret

Vi legger opp til to ulike varianter av seminaret. Begge varianter dekker det grunnleggende, men den ene varianten er i tillegg spesielt rettet mot dere som er knyttet til teatrene eller som regel er ansatt/lønnsmottaker. Den andre varianten er spesielt rettet inn mot dere som ikke har en fast tilknytning eller ofte arbeider på oppdragskontrakter.

Vi setter opp 4 seminarer, to i hver kategori, og det er 30 plasser på hvert seminar.

For medlemmer knyttet til teatre, eller for dere som oftest er ansatt/lønnsmottakere:

• 22. februar kl. 09.00 – 10.30
  • 25. februar kl. 09.00 – 10.30

For medlemmer som ikke har en fast tilknytning, eller for dere som ofte arbeider på oppdragskontrakter:

• 1. mars kl. 09.00 – 10.30
  • 4. mars kl. 09.00 – 10.30

Påmelding

Meld deg på via påmeldingsskjemaet her. Du vil få tilsendt møtelenke på e-post i forkant av seminaret.

Seminaret avholdes digitalt på Zoom.

Om Alexander Cascio:

Alexander Cascio er advokat i Advokatfirmaet Fremmer. Han har over ti års erfaring som advokat innen arbeidsrett og pensjon, fra juridisk avdeling i LO og Advokatfirmaet Haavind. Cascio har tidligere holdt innlegg om pensjon på NSFs tillitsvalgtseminar.

Publisert: 14.02.2022
Tekst: Mari Thune Husvik
Sist oppdatert: 16.02.2022
Foto: NSF

Andre saker

SLÅ RING OM PALESTINSKE SCENEKUNSTNERE

Norsk Skuespillerforbund og Norske Dansekunstnere ønsker å uttrykke solidaritet med det palestinske folk og våre kollegaer og kunstneriske søsterorganisasjoner i Palestina, etter fire måneder med krig i Gaza og økende voldsbruk på Vestbredden. Vi er sterkt bekymret for at voldsbruken ikke har avtatt etter at den internasjonale domstolen i Haag innførte hastetiltak på Gazastripen. Som […]

Vi søker jurist

Norsk Skuespillerforbund representerer i dag profesjonelle skuespillere innen ulike områder som teater, film, tv, reklame, voice, dubbing mm. Vi ivaretar hovedsakelig medlemmenes kontraktsrettslige-, arbeidsrettslige- og opphavsrettslige interesser innen de ulike områdene. I tillegg behandler vi også de fleste andre juridiske spørsmål.

Ny ordning for reise- og studiestipend

Planlegger du å delta på arrangementer, kurs/seminarer, workshops og studieturer med faglig innhold? Da kan du søke Norsk Skuespillerforbunds reise- og studiestipend.

Mobiliser for ytringsfrihet

Nominer deg selv, eller noen andre, til et spennende program som ønsker å mobilisere unge mennesker til kampen for ytringsfrihet.

Alternativ kunstnermelding

Torsdag 18.01.2024 la en samlet gruppe kunstnerorganisasjoner frem en alternativ kunstnermelding. Denne kommer som et svar på stortingsmeldingen «Kunstnarkår» Meld. St. 22 (2022–2023), som ble utgitt høsten 2023.