Fri trening i en måned

Nå får du som medlem av NSF fri trening på SATS i 1 måned. Du får i tillegg fri innmelding og 15 % rabatt på videre treningsmedlemskap.

God morgen, tillitsvalgte!

Vi fortsetter den digitale morgenkaffepraten mellom de tillitsvalgte landet rundt og noen av oss tilhørende kontoret i Oslo.

Nye smitteverntiltak krever økt kompensasjon

Regjeringen kom med nye smitteverntiltak på gårsdagens pressekonferanse. Norsk Skuespillerforbund (NSF) forventer at regjeringen følger opp med kompensasjon for tapt arbeidsinntekt som følge av de nye smitteverntiltakene.

Mangfold på scene, lerret og skjerm

Skuespiller- og danseralliansen, Norsk Skuespillersenter og Norsk Skuespillerforbund har gleden av å invitere til «Mangfold på scene, lerret og skjerm – en bransjesamtale om arbeidsmarkedet for skuespillere med minoritetsbakgrunn» torsdag 18. november.

Vi behøver flere i «Skolekorpset»!

Er du relativt nyutdannet og kunne tenke deg å være med og besøke utdanningsinstitusjoner for å snakke om overgangen fra student til yrkesaktiv skuespiller? Da vil vi gjerne komme i kontakt med deg.

Streiken er over

Streiken i kultursektoren tok slutt i natt da partene kom til enighet hos Riksmekleren. Dette er en god nyhet, og Norsk Skuespillerforbund vil takke arbeidstakerorganisasjonene, arbeidsgiverforeningen Spekter og Riksmekleren for det store, konstruktive arbeidet de har nedlagt for å løse konflikten.

Statsbudsjettet 2022

Den avtroppende regjeringen la frem sitt siste forslag til statsbudsjett tirsdag 12. oktober. Her er Norsk Skuespillerforbunds oppsummering av budsjettforslaget.

Streik på teaterinstitusjonene

Norsk Skuespillerforbund (NSF) støtter bruken av streik som et lovlig kampmiddel i forhandlinger av tariffavtaler. Dette er et viktig prinsipp i norsk arbeidsliv og en viktig del av den norske modellen. Våre kollegaer i Creo, Fagforbundet og NTL er nå i en lovlig streik.

Streik på teatrene

LO-forbundene er i streik på teatrene etter at meklingen hos Riksmekleren i går ikke førte fram. Norsk Skuespillerforbund er ikke en part i konflikten.
Blått mønster

Ny lønnsundersøkelse blant kunstnere

Kulturrådet har satt i gang en ny lønnsundersøkelse blant kunstnere, for å kartlegge kunstnernes økonomiske situasjon. Telemarksforsking har fått i oppdrag å gjennomføre undersøkelsen.

Gjør som Tiril – bli sett på Årlig audition!

Tenker du som etablert skuespiller at Årlig audition ikke er noe for deg? Tenk om igjen, for Årlig audition er en fin mulighet til å vise deg frem for et vidt spekter av folk i bransjen som trenger skuespillere til nye prosjekter – enten det er til en tv-serie, film, scenekunst eller stemmeskuespill.