Diverse­stipend for ny­utdannede kunstnere

Stipendet kan søkes av kunstnere som har fullført og bestått kunstutdanning innen søknadsfristen det året de søker. Kunstnere med høyeste grad prioriteres.  Søknadsfrist 18. oktober klokken 13:00. Mer informasjon og påmelding på Kulturrådets hjemmesider.

Frifunnet etter agent-søksmål

Etter at et tyvetalls norske skuespillere ønsket bistand fra at Norsk skuespillerforbund til å avslutte kontrakter med Panorama Agency, svarte agentselskapet med å saksøke tre norske skuespillere. Nå er alle frikjent.

I retten mot Panorama

I mai møtte Norsk Skuespillerforbund i København byrett der vi bisto tre av våre medlemmer som var stevnet for retten av sin agent Panorama Agency.

Årets generalforsamling gjennomført på post-korona-vis

Norsk Skuespillerforbund avholdt årets generalforsamling søndag 8. mai, med kretsrepresentanter deltagende fra hele landet – både fysisk og digitalt. Flere viktige saker ble behandlet og det ble valgt nye representanter til forbundsstyret, valgkomiteen, NSFs vederlagsfond og komiteen for Statens kunstnerstipend.

Villa Thalia er pusset opp

Norsk Skuespillerforbunds hus i Spania, Villa Thalia, har gjennomgått en totalrenovering våren 2022. Huset er nå klart for utleie igjen.

Norsk Skuespillerforbund fordømmer invasjonen

Russlands invasjon av Ukraina strider mot folkeretten og påfører mennesker store lidelser i lang tid framover. Norsk Skuespillerforbund fordømmer invasjonen på det sterkeste og støtter ukrainernes kamp for frihet og selvstendighet.