The European Group of the International Federation of Actors

Norsk Skuespillerforbund var til stede da Euro-FIA var samlet i Tallin denne uka.

Samhold og solidaritet er viktige verdier for Norsk Skuespillerforbund. Nina Tveit, Anne Kokkinn og Eirin Aavik fra NSF var til stede i Tallin da Euro-FIA samlet fagforeningene i Europa til møte. Tre dager med samtaler, innlegg og diskusjoner hvor blant annet opphavsrett, konsekvenser av kunstig intelligens for skuespillernes arbeid og utfordringene rundt det å være frilans skuespiller ble diskutert.

Mange av de utfordringene bransjen står ovenfor er utfordringer som deles av våre europeiske naboer. Derfor er det godt å ha et forum hvor en kan møtes, diskutere og løfte problemstillingene. Ved å arbeide sammen med fagforeninger i andre land, har vi enda større mulighet til å sikre og bedre arbeidsvilkårene til våre medlemmer her hjemme.

Publisert: 07.06.2023
Tekst: Norsk Skuespillerforbund