The World Expression Forum

Fungerende forbundsleder i NSF, Anne Kokkinn, var til stede da The World Expression Forum (WEXFO) møttes på Lillehammer for å diskutere ytringsfrihet.

Anne Kokkinn representerte NSF under konferansen.

WEXFO møtes årlig i mai/juni på Lillehammer, og har som mål å inspirere til utviklingen av ytringsfrihet lokalt, nasjonalt og internasjonalt.

Et økt behov for å kunne diskutere og debattere utfordringene knyttet til ytringsfrihet, resulterte i etableringen av WEXFO i 2021. For media, litteratur og andre kunstformer er ytringsfrihet en fundamental forutsetning. Derfor ønsker WEXFO å legge til rette for økt kunnskap og konstruktive, kritiske debatter.

I løpet av disse dagene deltok Anne Kokkinn også på to workshops, Self censorship in art og AI – a threat to freedom of expressions. Begge ble arrangert av Kunstnernettverket.

Publisert: 31.05.2023
Tekst: Norsk Skuespillerforbund