Hovedoppgjøret 2020 er i gang

Hovedoppgjøret i 2020 ble utsatt til august på grunn av korona. Norsk Skuespillerforbund går i forhandlinger med Spekter på teatersektoren 16. september.

Frontfagene kom i mål i slutten av forrige uke og landet på en ramme på 1,7 %.

På teaterområdet startet oppgjøret i inneværende uke med A-delsforhandlingene mellom LO-forbundene og Spekter.

Norsk Skuespillerforbund er innkalt til forhandlinger med Spekter 16. september. NSF sitt forhandlingsutvalg ledes av forbundsleder Knut Alfsen, og består for øvrig av Anne E. Kokkinn, Paul-Ottar Haga, Per Emil Grimstad og Maria Austgulen. Videre vil generalsekretær Anders Bredmose og juridisk rådgiver Kirsten Vikesland Mæhle delta i forhandlingene.

Dersom partene kommer fram til et forslag som vi kan anbefale, blir dette sendt ut på uravstemning til medlemmene i NSF.

De satsene vi måtte bli enige om kan deretter tre i kraft med virkning fra 1. april 2020. Differansen i lønn blir deretter utbetalt med virkning fra denne datoen.

Publisert: 28.08.2020
Tekst: NSF