Meld fra til Norsk Skuespillerforbund

Skuespillere som har blitt utsatt for hets, rasisme, seksuell trakassering, diskriminering eller andre forhold er velkomne til å ta kontakt med oss.

Du kan ringe oss på 21 02 71 90 eller sende en e-post til nsf@skuespillerforbund.no eller til nestleder Anne E. Kokkinn anne@skuespillerforbund.no

Vi behandler alle henvendelser fortrolig og med full diskresjon.

Hva kan Norsk Skuespillerforbund gjøre?

Vi kan bistå med råd og veiledning til alle som melder inn forhold. Vi kan bistå med å identifisere, og i samråd med varsleren melde fra om forholdet til riktig kontaktperson hos den ansvarlige arbeidsgiver. Deretter følger vi opp saken overfor arbeidsgiver. I situasjoner der det ikke er en formell arbeidsgiver finner vi sammen med varsleren den beste måten å gå frem på. I alle saker som omfattes av straffeloven bistår vi med å anmelde forholdet til myndighetene.

Retningslinjer for å bekjempe seksuell trakassering

En rekke organisasjoner har gått sammen om retningslinjer for å bekjempe seksuell trakassering i film-, tv-, spill og scenekunstbransjene.

Retningslinjene finner du her: Retningslinjer for å bekjempe seksuell trakassering

Publisert: 01.01.2021
Tekst: Mari Thune Husvik