Kurs og seminar

Norsk Skuespillersenter er et kurs og kompetansesenter for skuespillere, initiert av NSF. Skuespillersenteret tilbyr rimelige kurs og workshops for skuespillere over hele landet. Deres program finner du på http://www.skuespillersenter.no . Under finner du informasjon om kurs, workshops og seminarer fra andre tilbydere.

#Stilleforopptak: Teaternorge markerer #metoo

I kjølvannet av den internasjonale kampanjen #metoo har 606 norske skuespillere, både frilansere og ansatte ved teatrene, undertegnet et opprop mot seksuell trakassering på sine arbeidsplasser. Nå leses historiene opp på Nationaltheatrets hovedscene.

Foredragsserien på Dramatikkens hus

Få med deg høstens foredragsserie på Dramatikkens hus. Scenekunstnere har valgt seg en kunstner som utgangspunkt for å tenke høyt om teater og verden.

Dramatikkens hus »

During 2017, the Chekhov Theatre School invites the most innovative masters within the Art of Acting to share their skills and inspiration in our leading Master Courses.

Master Courses, Chekhov Theatre School »

Circolo Scandinavo offers residencies to artists in fields such as visual arts, architecture, music, literature, theater, and film. Artists from the Nordic countries, as well as Greenland, Faroe Islands and Åland may apply.

Residency program, Rome  »