Som medlem i Skuespillerforbundet har du rett til rådgivning i jobbrelaterte spørsmål

Veiledning

Å være skuespiller handler ikke bare om å stå på scenen eller foran kamera. Dagens yrkessituasjon krever av de fleste skuespillere at de behersker et bredt spekter av ferdigheter innen f.eks. forhandlingsteksnikk, markedsføring, søknadsskriving, opphavsrett, regnskap, etc. Her har vi samlet noen tips og verktøy vi håper kan være til hjelp.

Det er mange veier inn i skuespilleryrket. Her ser du hvilke skuespillerutdanninger som tilbys i Norge.

Skuespillerutdanning »

Nyttige økonomitips for kunstnere.

Økonomitips til skuespillere »

Dette bør du som skuespiller vite om opphavsrett:

Opphavsrett for skuespillere »

Kurs og seminar

Norsk Skuespillersenter er et kurs og kompetansesenter for skuespillere, initiert av NSF. Skuespillersenteret tilbyr rimelige kurs og workshops for skuespillere over hele landet. Deres program finner du på http://www.skuespillersenter.no . Under finner du informasjon om kurs, workshops og seminarer fra andre tilbydere.

Kurs »

Stipend og støtteordninger

Her finner du informasjon om ulike stipend og støtteordninger som er aktuelle for skuespillere. For utskriftsvennlig versjon, se "oversikt over stipend og støtteordninger" under. NB! Med forbehold om endringer! Sjekk alltid nettsiden til søkerinnnstans for å være sikker på at du har riktig søknadsfrist og kontaktinformasjon.

Litt om markedsføring av egne prosjekter og hvordan du kan synliggjøre deg for arbeidsgivere.