Spaniahuset – Villa Thalia

Som medlem i Norsk Skuespillerforbund eller Norske Dansekunstnere har du en eksklusiv rett til opphold i Villa Thalia: Et 110 kvm stort rekkehus 400 meter fra stranden i Costa Blanca, Spania.

Villa Thalia ligger på Costa Blanca, i Albir, Spania. Kjøp av huset ble i sin tid finansiert av Fahlstrøms fond, og leie av huset er først og fremst beregnet på medlemmer av NSF over 60 år. Andre medlemmer, samt medlemmer av Norske Dansekunstnere kan imidlertid også søke om leie av huset.

Huset har adresse Carrer Neptu 22 og er en 110 kvm endeseksjon i boområdet Albiretes. Merk at det på forsiden av huset står "Albiretes 33" som indikerer at dette er rekkehus nr. 33.

Leiligheten:

• 1. etg: Kjøkken, toalett, spisestue og dagligstue med peis.
  • 2. etg: 3 soverom (2 dobbeltrom og et enkeltrom), bad og separat toalett. Ett soverom har fransk balkong, og ett har en større, sørøst-vendt balkong. Nydelig utsikt mot Middelhavet, Altea og Calpeklippen!
  • Utearealer: Stor sørøstvendt terrasse med utepeis og grill. Liten, vestvendt terrasse ved inngangen.
    Felles, privat hageanlegg for rekkehusene med svømmebasseng og barnebasseng.
  • Det hører 1 parkeringsplass til leiligheten. Bofellesskapet har også noen gjesteplasser.

Beliggenhet/annet:

• Det er ca. 400 m til stranden og til sentrum.
  • Mange gode turmuligheter i nærområdet
  • Gode bussforbindelser (f.eks. til Benidorm, Alicante, Altea og til Alfaz del Pi, og hovedveiene i området er svært bra. Fra Benidorm er det busser til alle større byer, som Valencia og Barcelona.
  • Det er mange norske fastboende i området.
  • Se www.aktueltspania.net for aktuelle kulturtilbud og aktiviteter.
  • Vaktmestertjenestene blir utført av Service-Centeret ved Robin og Erna Johannessen.
    Tlf. Robin +34 629 689 863, Tlf. Erna +34 606 454 548

Reisemåter:

• Enkleste ankomstmåte er med fly til Alicante (flere flyselskap flyr direkte, f.eks. SAS og Norwegian).
  • Det går direkte buss fra Alicante flyplass til Albir (med selskapet Marianne Tours, tlf. +34 96 588 74 62.
  • Et annet alternativ er å leie bil fra flyplassen, de fleste store utleiefirmaene er representert der.
    Det kan lønne seg å bestille leiebil på forhånd.

Priser:

Høysesong: Kr 3 500 pr uke + kr 600 for rengjøring (1. juni til 30. august, påske-, høst-, jule- og vinterferie).

Lavsesong: Kr 2 300 pr uke + kr 600 for rengjøring.

Prisene gjelder fra 1. januar 2017.

Opphold:

Oppholdet varer fra søndag kl 15.00 til søndag kl 11.00.

I perioden 1. mai til 30. september, samt jul, påske og skolens vinterferie, kan opphold vare opp til 2 uker. Resten av året er leietiden maksimum 4 uker. Dette kan utvides etter søknad.

Det er anledning til å invitere med seg familie og venner uten tillegg i husleien. Antall beboere er dog begrenset av antall sengeplasser (6). Huset kan ikke lånes eller leies ut til andre, hverken til familie eller venner.

Bestilling:

Bestilling med navn og ønsket periode sendes til anna(at)skuespillerforbund.no

Alle medlemmer av Norsk Skuespillerforbund kan få leie huset, med unntak av studenter og passive medlemmer. Forespørsler om opphold vurderes av sekretariatet, etter fullmakt fra styret. Forespørslene kan sendes NSF hele året.

Søkere som ikke har hatt opphold i Spaniahuset i løpet av de tre siste årene (36 måneder) vil bli prioritert.

Søkere som har leid huset i løpet av de siste tre årene, vil ikke kunne få bekreftet evt ny leie før hhv. 8 uker  før leieperioden.

Leiekontrakt/nøkler/husorden:

Leiekontrakt må returneres til NSF så snart som mulig etter mottak. Leien betales på forhånd innen angitt forfallsfrist. Nøkler hentes hos/sendes fra NSF og leveres/sendes tilbake etter endt opphold, senest 1 uke etter hjemkomst. All skade på hus eller innbo må meldes til NSF. Selvforskyldt skade betales av beboerne, som sørger for oppretting av skade. Dette gjelder også skade forvoldt mot bofellesskapets eiendom.

Beboerne må holde alminnelig husorden i samsvar med eget reglement.

Avbestilling:

Avbestilling må skje senest 8 uker før avreisedag. Ved avbestilling senere enn 8 uker vil eventuell refusjon være avhengig av hvorvidt huset blir leid bort til noen andre i den aktuelle perioden. Ved avbestilling før åtte uker før leieperioden vil det bli belastet et avbestillingsgebyr på kr 300.

Er det noe du lurer på kan du ta kontakt med NSFs sekretariat på telefon: 21 02 71 90 eller e-post anna(at)skuespillerforbund.no