Kilden har besluttet å utsette Cats

Kilden har besluttet å utsette Cats i Fjæreheia på ubestemt tid. Etter strid omkring bruk av ca. 50 studenter fra Bårdar Akademiet og Universitetet i Agder i Agder Teaters oppsetning av Cats i utendørsamfiet i Fjæreheia, har påtroppende teatersjef for Agder Teater Birgit Amalie Nilsen besluttet å utsette forestillingen på ubestemt tid. - Dette er et fornuftig valg, det var ikke mulig å akseptere bruk av elever i det omfanget Kilden ønsket. Vi er i utgangspunktet svært skeptisk til bruk av elever i profesjonelle oppsetninger, derfor har vi ikke signert den avtalen som foreligger mellom MFO, NoDa og NTO. Jeg er glad for dette og er overbevist om at Agder Teater finner et annet spennende prosjekt som erstatning, sier Hauk Heyerdahl om saken i dag.