Nye medarbeidere i NSF
Brynhild Mostad Ystgaard (t.v.) og Anna Dyrlie Johnsen er NSFs nytilsatte medarbeidere.

Nye medarbeidere i NSF

Vi styrker administrasjonen med to nye medarbeidere – Anna Dyrlie Johnsen er tilsatt som kontormedarbeider og Brynhild Mostad Ystgaard er vår nye juridiske konsulent.

Norsk Skuespillerforbund søkte tidligere i år etter to personer som kunne fylle stillingene som kontormedarbeider og juridisk konsulent. Det var mange kvalifiserte søkere på begge stillingene, men det var Anna Dyrlie Johnsen og Brynhild Mostad Ystgaard som fikk tilbudet. Anna begynte i jobben 1. august, og Brynhild hadde sin første arbeidsdag 21. august.

Sentralbord og medlemsregister

Anna Dyrlie Johnsen har tidligere jobbet som resepsjonist hos Norsk Filminstitutt og Cinemateket og vært koordinator for Kunstnernes Hus Kino. I Skuespillerforbundet har Anna som oppgave å betjene sentralbordet, oppdatere medlemsregisteret, Skuespillerkatalogen og administrere utleie av forbundets prøvelokaler, Spaniahus og leiligheten i Berlin.

– Hvordan har det vært å jobbe i Skuespillerforbundet så langt?

– Mine første uker har vært veldig lærerike! Det er spennende å bli kjent med nye mennesker og et nytt arbeidssted. Jeg gleder meg til tiden videre og til å lære mer om en annen side av kulturfeltet, sier Anna.

– Send inn kontrakten din!

Brynhild er utdannet jurist med arbeidsrett som sitt spesialfelt. Hun har også opphavsrett i fagkretsen, og motivasjonen  for å fordype seg i opphavs- og arbeidsrett kommer fra erfaringene hennes som frilanser i filmbransjen – Brynhild har nemlig også en bachelorgrad i film- og TV-produksjon fra Universitetet i Bergen, med spesialisering som produsent.

NSF teller nå over 1400 medlemmer, og med økt antall medlemmer øker også antall henvendelser om kontrakter, lønn, arebeidstid og andre arbeidsrelaterte spørsmål. Å bistå medlemmer i slike spørsmål blir en av arbeidsoppgavene til Brynhild.

– Jeg er allerede i gang med å svare på medlemmenes spørsmål og jeg trives godt på kontorene til NSF. Jeg ser fram til å høre fra flere av dere, og vil særlig oppfordre til å sende oss kontrakter til gjennomlesning så snart dere får de tilbudt, slik vi kan få de kontrollert og kanskje rettet opp i, i god tid før dere skal signere! oppfordrer Brynhild.