Norsk Skuespillersenter

Norsk Skuespillersenter er et kurs- og kompetansesenter for skuespillere, med varierte tilbud om workshops, kurs og trening gjennom hele året.

Norsk Skuespillersenter er et kompetansesenter for kontinuerlig faglig utvikling innen scenekunst. Senterets mål er å nå skuespillere over hele landet gjennom kurs, seminarer, debatter og idéutvikling. Skuespillersenteret skal bidra til tverrfaglig samarbeid mellom kunstnere og kunstorganisasjoner fra kunstformer og miljøer innen scenekunst, film, billedkunst, dans og musikk.

Senteret ble i mange år drevet av Norsk Skuespillerforbund og en frivillig prosjektgruppe, men er nå en egen stiftelse med plass på Statsbudsjettet. NSS tilbyr subsidierte kurs, treningsopplegg og workshops for alle profesjonelle skuespillere. Medlemmer i Norsk Skuespillerforbund får rabatterte priser.

Senteret ligger i samme bygg som Norsk Skuespillerforbunds kontor, i Welhavensgate 1 i Oslo. For mer informasjon, program og påmelding, se Norsk Skuespillersenters egne nettsider, skuespillersenter.no.