Skuespillerkatalogen
Slik ser forsiden på katalogen ut. I filmvinduet gir Caster Celine Engebrigtsen tips om hvordan skuespillere kan presentere seg i katalogen.

Skuespillerkatalogen - formidling av skuespillere, auditions og oppdrag

Alle medlemmer av Norsk Skuespillerforbund får tilbud om presentasjon i vår castingtjeneste Skuespillerkatalogen.no. Den digitale søketjenesten inneholder nå presentasjoner av og kontaktinformasjon til over 1200 profesjonelle skuespillere, og er et nyttig verktøy for alle som jobber med casting/ rollebesetning.

I nettkatalogen kan abonnenter søke opp skuespillere etter kriterier som alder, høyde, hårfarge, erfaring, bosted m.m. hver skuespiller har sin presentasjonsside som også gir plass til filmklipp, stemmeprøver og flere bilder.

Gå direkte til katalogen her:
www.skuespillerkatalogen.no

Skuespillerkatalogen for  deg som søker etter skuespillere:

Vi ønsker at katalogen skal være et mest mulig anvendelig arbeidsverktøy for skuespillere, regissører, castingbyråer og andre som jobber med å ansette skuespillere.
For å søke blant skuespillerne i databasen, må du kjøpe et abonnement. Alle arbeidsgivere som følger NSFs avtaler, kan imidlertid opprette en gratiskonto og utlyse ledige stillinger /auditions på siden.

Med et abonnement får du:

• Tilgang til over 1000 skuespillerprofiler med kontaktinfo
  • Muligheter til å lagre cv’er i egne mapper
  • Oppføring i bransjeregister
  • Egen presentasjonsside for din virksomhet
  • Muligheter til enkelt å legge ut stillingsannonser og oppdrag

Med en gratiskonto får du:

• Oppføring i bransjeregisteret
  • Muligheten til å lyse ut oppdrag til skuespillerne i katalogen

Les mer eller bestill ditt abonnement her: www.skuespillerkatalogen.no

Spesialabonnement for skuespillere og instruktører:

Vi tilbyr egne abonnementer til spesialpris for alle medlemmer av Norsk Skuespillerforbund, Norsk Sceneinstruktørforening og Norske Filmregissører.

Søk etter skuespillere fra de andre nordiske landene:

Skuespillerkatalogen for skuespillere:

Som skuespiller har du en annen type innlogging enn abonnenter, der du får tilgang til å redigere din egen presentasjonsside.

Alle forbundsmedlemmer får tilbud om en egen profilside i Skuespillerkatalogen. Ikke medlem? Mer om medlemskap i Norsk Skuespillerforbund

Nytt medlem?

For at vi skal kunne opprette en side for deg, må du gi oss samtykke til dette gjennom å fylle ut skjemaet på denne siden: http://www.skuespillerkatalogen.no/artist/

(Du kan ikke søke om oppføring før du har fått innvilget ditt medlemskap.)

Oppdater egen profilside:

Du oppdaterer selv din side ved å logge seg inn med personlig brukernavn og passord. Se en kort "bruksanvisning" her: Slik oppdaterer du din side i Skuespillerkatalogen

Du kan legge ut:

•         inntil 10 bilder
  •         inntil 10 filmklipp/showreels
  •         inntil 10 stemmeprøver
  •         utvidet cv og presseklipp
  •         linker til YouTube, Facebook, egne nettsider

Gå  til www.skuespillerkatalogen.no

•     Har du glemt ditt passord? Bruk linken øverst t.h. på katalogens forside for å få tilsendt et nytt.
  •     Er du medlem uten registrert e-post, må du selv kontakte sekretariatet på telefon 21 02 71 90 eller på e-post: post(at)skuespillerkatalogen.no for å få aktivert din profil.
  •     Er du ikke medlem av forbundet? Les mer om fordelene med medlemskap i forbundet her.

Søk blant andre skuespillere:

Medlemmer av forbundet som ønsker å søke etter kolleger for ansettelse i produksjoner, kan bestille kortere abonnement uten kostnad eller egne månedsabonnement til kr 150. (Innlogging som abonnent krever bruk av et annet passord enn det du benytter for å logge deg inn på din profil.) Bestill abonnement via Skuespillerkatalogen.no eller ved å kontakte skuespillerforbundets sekretariat per e-post.