Medlemmer

Norsk Skuespillerforbund er skuespillernes egen interesseorganisasjon og fagforening. Yrkesaktive medlemmer er presentert i vår castingtjeneste Skuespillerkatalogen.no. Vi har også student- og pensjonistmedlemskap. I tillegg utnevner forbundet æresmedlemmer som har hatt spesiell betydning for skuespillerkunsten. De siste 15 årene har det vært en stor tilstrømning til yrket, og per 2018 teller forbundet rundt 1450 medlemmer.

Norsk Skuespillerforbunds æresmedlemskap ble innstiftet 1900 og kan ifølge forbundets vedtekter tildeles «personer som har hatt spesiell betydning for forbundet, scenekunsten eller skuespilldiktningen». Her er en oversikt over alle æresmedlemmer.

Norsk Skuespillerforbunds æresmedlemmer  »

Norsk Skuespillerforbunds styre velges av generalforsamlingen. Styret består av leder, nestleder samt fem styremedlemmer og vararepresentanter.

NSFs styre »

Ulike utvalg og komiteer oppnevnt av Norsk Skuespillerforbunds generalforsamling.

Utvalg i NSF »

Skuespillerkatalogen

Alle medlemmer av Norsk Skuespillerforbund får tilbud om presentasjon i vår castingtjeneste Skuespillerkatalogen.no – et nyttig verktøy for alle som jobber med casting/rollebesetning.

Skuespillerkatalogen.no »

De tillitsvalgte leder Norsk Skuespillerforbunds arbeid på lokalt nivå. Hver av de forbundets 19 kretser har sine tillitsvalgte, som du finner en oversikt over her.

Tillitsvalgte i Norsk Skuespillerforbund »

Norsk Skuespillerforbund er organisert i 19 kretser, tilsvarende lokallag. Noen av landets største teatre utgjør egne kretser, men for de fleste medlemmene vil bostedsadresse bestemme hvilken krets man tilhører.

NSFs kretser »