Bransjenyheter

Anne-Cécile Sibué-Birkeland blir ny teatersjef på Black Box Teater.

Ny sjef på Black Box Teater

Anne-Cécile Sibué-Birkeland er ansatt som ny teatersjef på Black Box Teater, og tiltrer i stillingen 1. mai 2016.

Av 40 søkere til stillingen, var det Anne-Cécile Sibué-Birkeland som fikk tilbud om stillingen som teatersjef på Black Box Teater. I tilsettingsprosessen ble ni personer innkalt til intervju, der fem gikk videre til andregangsintervju. Her presenterte kandidatene kunstnerisk program og ståsted, i tillegg til deres visjoner for teatret. Ifølge Scenekunst.no, vil Sibué-Birkeland legge vekt på en kunstnerisk profil med interdisiplinær tilnærming, og hun har gjennom mange år opparbeidet seg et bredt, internasjonalt nettverk.

Anne-Cécile Sibué-Birkeland er født i Frankrike, og har jobbet som daglig leder og produsent for selvstendige kompanier, deriblant den fransk-vietnamesisk koreografen Ea Sola. Hun har siden 2012 vært rådgiver i Nouveau Theatre de Montreuil, samt vært kunstnerisk konsulent for en rekke festivaler og kompanier både i Frankrike, Norge og internasjonalt.

Les mer om Anne-Cécile Sibué-Birkeland på scenekunst.no