Bransjenyheter

Nominér kandidater til Frilansprisen

Send inn dine forslag til hvem du mener fortjener prisen. Fristen for å sende inn er torsdag 15. desember.

Frilansprisen ble lansert i 2010, og deles ut årlig av Norsk Skuespillersenter. Etter fjorårets suksess, åpner vi igjen opp for en nasjonal nominasjonsprosess. Hva betyr det? Jo, vi ønsker at DU sender inn et forslag til en kandidat du mener er verdig denne prisen, sammen med en grundig begrunnelse for hvorfor denne kandidaten er verdig. (Se kriterier nedenfor)

Frist: Torsdag 15. desember 2016

Send inn ditt/dine forslag til post(at)skuespillersenter.no

Vår jury bestående av fjorårets vinner, leder av Norsk Skuespillerforbund og en representant for Norsk Skuespillersenter velger ut tre nominerte blant forslagene som har kommet inn, som blir invitert til prisutdelingen, der selve vinneren blir annonsert.

Her er kriteriene som gjelder:

Frilansprisen skal hedre en frilansskuespiller som i sin foreløpige karriere har jobbet målbevisst og variert i sitt skuespillerarbeid, har vist vilje til å videreutvikle seg og fornye sine kunnskaper, har bidratt positivt til frilansmiljøet og som gjerne har gjort en innsats utenom det vanlige for å fremme frilansskuespilleres kår og miljø i Norge.

Vinneren velges av en jury bestående av fjorårets vinner Gard B. Eidsvold, leder av Norsk Skuespillerforbund Knut Alfsen og Norsk Skuespillersenters kunstneriske konsulent Linn Meyer Kongshavn.

Prisen består av et stipend à kr. 10.000,- samt et diplom spesialdesignet av Linn Ramm Østgaard.

Kom på feiring!

Frilansprisen 2016 deles ut torsdag 23. mars 2017 kl. 19.00 på Caféteatret.

Fjorårets arrangement på Caféteatret ble en utrolig hyggelig, rørende og morsom kveld.

Våre nominerte frilansere og vinneren av prisen ble hedret, underholdningen var utsøkt og stemningen den beste. Dette er jo bare å gjenta - og som vi gleder oss til Frilansprisen 2016!

Sett av datoen, og bli med på feiringen!

Vi takker Nordic Black Theatre/Caféteatret for deres samarbeid og bidrag til denne pomp og prakt.

Tidligere vinnere:

2015 - Gard Eidsvoll

2014 – Cici Henriksen

2013 – Bernt Bjørn

2012 – Nils Petter Mørland og Mats Eldøen
Pris: «Enkelte tålte det dårlig» fra Prosjekt Barndom av Morten Magnus, trykk

2011 – Ane Skumsvoll
Pris: Spesiallaget original i serien Hei fastlege av Ingunn Christensen, tegning

2010 – Hanna Kavli Lund
Pris: «Stjernebefølersken» av Bjørg Thorhaldsdottir, trykk